Så länge det finns liv, så finns det hopp !

För er icke-hundintresserade så är detta inlägg helt ointressant och ni behöver inte besvära er med att läsa det.

Ikväll har vi (jag och Baltazar) varit och träffat Mia som ska hjälpa oss att bli lite bättre i bla koppel. Jag hade inga förväntningar då jag redan hade gett upp hoppet om att kunna gå med Baltazar på byn bland människor och andra hundar. Jag vet också att det är mitt fel och enbart mitt att det blivit såhär, det är såklart inte hans fel. Men det är svårt att göra på rätt sätt när man inte vet vad rätt sätt är.

Men döm av min förvåning så fick jag bevisat att det faktiskt finns hopp även för oss, efter bara en gång så är jag helt övertygad att vi kommer klara detta och kommer göra det med stil. Fick hur många bra tips som helst, skulle helst vilja vara ute och gå hela dagarna nu och bara bevisa för mig själv att det faktiskt går, att man kan gå utan att bli släpad.

Det är helt underbart att veta att vi kan klara det här, att hans beetende kan bli bättre och framförallt, att veta vad jag gör för fel. För tro mig, jag har testat allt folk har sagt åt mig att testa, men det har aldrig funkat. Men att träffa någon som säger åt en "gör så, istället för så, tänk på det här." Det är så peppande, att dom vet vad man gör fel och man själv får veta det så man kan förbättra det.

Både jag och Baltazar ser verkligen framemot det här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0