Intressant konversation


Jag: Du kan inte gå ut utan mössa och stäng jackan.
Lillasyster1: Nej, det är varmt ute.
Jag: Inte så varmt, klä på dig eller stanna hemma.
Lillasyster1: Vi har faktiskt påsklov
Jag: Ska man inte behöva klä på sig då eller ?
Lillasyster1: När jag får barn ska dom aldrig behöva klä på sig när dom ska gå ut.
Jag: Det får vi väl se den dagen, ta på dig mössan nu så får du följa.
Lillasyster1: När jag blir stor ska jag aldrig klä på mig när jag ska gå ut.
Jag: Men varsågod! Men nu är du inte vuxen, du är 8år och kommer bli sjuk..
Lillasyster1: (mutter mutter med armar i kors) Ja då tänker jag inte ta på mig vantar iallafall.


Helt otroligt med barn, sen att dom är mina småsystrar gör det nog extra frestande att reta upp mig och testa gränser. Men det måste alltid finnas något att vägra, det slutade med att hon tog på sig mössan men vägrade vantar, vilket inte hon inte behövde då vi bara skulle gå till bilen och åka iväg. Sen älskar jag argumentet som kommer med jämna mellanrum "när jag får barn ska dom..."
Så enligt yngsta lillasyster ska hennes barn få äta godis istället för mat, inte behöva klä på sig när dom går ut, inte behöva göra läxor, få så mycket pengar och leksaker dom vill.. Kan bli intressant att se hur dom barnen kommer att bli ;)


Kommentarer
Lina- Mamma till Wilma & Wiola <3

Hihi :) de e rart med barn :)

2012-04-05 @ 17:48:46
URL: http://liniz.blogg.se/
Häxan

Snälla, SPARA den här konversationen med din syster och rama helst in den.

Så när den dagen kommer när hon står där med sina barn och säger samma sak som du sagt, får du plocka fram och påminna henne!!!!



:D

2012-04-09 @ 15:42:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0