Bm-besök

Idag var jag till barnmorskan på en koll, allting såg fint ut och magmåttet låg på 29, närmare 30. Med Lilly hade jag 29 i magmått i v.34 och nu är jag i v.30. 
Ja enligt senaste ultraljudet och vad min barnmorska tror så är det en ganska stor bebis därinne. Den var ju lika stor som en bebis i v.31 när jag var i v.29 så det kan bli intressant att se vart detta slutar och om jag måste spricka från ystad till haparandra när den väl ska ut därifrån. Tur det är tio veckor kvar så hinner jag kanske förbereda mig lite mer mentalt på att pressa ut en heffaklump. 

Nåja, järnvärdet hade blivit sämre (113) så jag får börja med järntabletter idag. Med Lilly behövde jag aldrig det då mitt järnvärde var perfekt, men det är ju klart. Hon vägde 1710gram när hon föddes och fick knappt någon näring därinne så hon tog inte så mycket utav mig. När hon föddes gick hon ner till 1600gram, alltså så mycket som bebisen i magen väger nu. Det är lite skrämmande, att den redan nu är lika stor som det Lilly var vid födsel i v.35. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0