Likheter

Jag och Andreas delar mycket, tycker lika i det mesta och blir mer och mer lika varandra. När vi träffades var vi inte alls så lika som vi är idag. Sen har vi våra brister men bär upp varandra ganska bra måste jag säga, jag kastar kläder omkring mig, gärna på golvet. Andreas han gillar att plocka kläder ifrån golvet (eller?).. Det intressanta är Lilly, hur hon tar efter saker man gör, mycket gör hon medvetet, andra saker omedvetet. Exempelvis så stryker hon fötterna mot varandra när hon är trött, vilket jag också gör. Hon rynkar näsan precis som hennes pappa, har lika kort stubin som mig (ja inte för att hennes pappas stubin är så mycket längre, men jag låter honom tro det). Hon gillar att ligga kvar i sängen länge när hon vaknat, helt klart ifrån mig som har som regel att dela ut dödsstraff om någon sliter upp mig från sängen om det inte är viktigt. Mannen däremot studsar upp från sängen innan han öppnat ögonen, äter frukost som att det vore hans sista måltid och ser inte tjusningen i att ligga kvar under ett varmt täcke. Jag och Lilly drar oss i sängen, äter helst inte frukost förrens vi varit vakna ett bra tag och har inga problem att somna om en halvtimma efter vi stigit upp för dagen. Däremot är min man experten av experterna på att reta upp oss tjejer i huset, är vi på halvtaskigt humör så måste han dit och retas, för att sedan få ett morrande tillbaka. Han ligger även väldigt nära en när man ska sova, vilket jag avskyr då jag måste kunna röra mig, Lilly är precis som sin far gällande detta. Hon ligger gärna på en om det är möjligt. Lyfter jag henne till andra sidan av sängen när hon sover så tar det bara någon sekund så är hon tillbaka igen, som en magnet.. För någon natt sedan hade jag båda mina familjemedlemmar på MIN sida av sängen, våran säng är 160cm bred och jag gissar att fyra av dom centimetrarna låg jag på. Tur jag tycker om min familj, annars hade jag flyttat ut till öknen så jag skulle få sova utan en fot i näsan och smackande från en tutte. 

Är era barn lika er? Gör dom saker omedvetet som ni också gör? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0