Fullt schema

I helgen flyttade vi ut butiken på gräsmattan. Mitt emot var det nämligen öltält fredag och lördag. Så jag startade fredag på mitt gamla jobb några timmar, sedan butiken för att avsluta natten med hamburgerförsäljning och delar av butiken. 03.30 var jag hemma, mötte maken i dörren som åkte och jobbade, några timmars sömn innan Lilly vaknade och sen var det dags att förbereda för kvällen. Samma visa den natten, stekta hamburgare, regnet öste ner och vi sålde slut!  Hemma kring fyra och mötte mannen i dörren än en gång. Känns riktigt kul att vara ute och jobba. Det känns även i kropp och själ att det varit långa nätter.. 


Ingen kan då säga att jag inte försöker och ror med alla åror. Jag gör så gott jag kan och försöker in i det sista. Vill man ha förändring och att det ska hända något i byn, då är det bara kavla upp ärmarna och jobba. Jobba hårt och mycket, jag är helt övertygad om att det är så man lyckas tillslut. En vacker dag kommer allt slit att löna sig och jag kan blicka tillbaka och vara stolt. 

Ibland när det går trögt och jag tänker hur enkelt det vore att ge upp, stänga butiken och skaffa ett vanligt jobb med lön och normala arbetstider så blickar jag ut över butiken och säger högt för mig själv "det här är mitt, det här har jag skapat". Jag brukar titta på tidningsurklipp om butiken och klappa mig själv på axeln För att jag står här och har uppfyllt min dröm, det är stort för mig. Inget kommer gratis här i världen och att jag vågade bli egen företagare är fantastiskt. Sakta men säkert utvecklas företaget, i den takt som det behöver och det är en otrolig upplevelse och känsla. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0