Galningar

Idag har jag varit ledig, så jag tog galningen på 15kg och åkte till hennes favoritkusin Maja och hennes storebror. I flera timmar så lektes det och jag tänkte att nu borde väl ändå denna ninja vara trött, väl hemma så plockade jag fram täcket, lade mig i soffan och såg framför mig hur jag skulle få ligga där och bara ta det lugnt i nån minut. Pappan åkte på jobbet, Lilly blev galen för att jag hade tagit mitt(!) täcke. Hon skulle ha täcket, jag vägrade som den otroligt pedagogiska föräldern jag är. Jag erbjöd att vi skulle dela täcke, det är ju trots allt ett dubbeltäcke, tror ni hon ville dela? Såklart inte, så nu ligger jag i soffan under täcket och hon ligger på golvet, arg som ett bi under andra delen av täcket.. När hon väl lugnat ner sig en aning och andats djupt tio gånger genom näsan, tror ni inte då att hunden börjar skälla som att han blivit helt galen. Hotade hunden med ett veterinärbesök han aldrig skulle få komma hem ifrån och ninjan på golvet fick ipaden. Kan jag få slötitta på tv i tio minuter utan att någon i min omgivning blir rabiat och galen!?! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0