Tankar

Lördagkväll, jag är död eller okej, död är jag väl inte men det känns lite som det. Jag har gjort klart lite saker till företaget ikväll när Lilly hade somnat. Mejlat lite folk, fixat klart kortläsaren och gjort lite annat. Det känns inte som att jag öppnar nästa helg, jag tror inte jag har förstått att jag faktiskt kommer öppna en butik, en egen liten butik där jag är min egen chef. Lite skrämmande faktiskt, för alltid annars har det funnits människor som har jobbat längre, är högre uppsatta och har mer koll som man kunnat fråga. Men nu är det bara jag, nu ska jag kunna allt det hära för jag har ingen som kan hjälpa mig om kassan tjorvar eller när leverantörer strular. Spännande och otroligt nervöst, ska jag verkligen klara det hära?
 
Jag hoppas det, jag tror det och jag försöker göra allting efter konstens alla regler. Jag har frågat mig själv så många gånger om jag verkligen ska göra detta. Men varför inte? det är något jag vill, jag lever bara en gång och gör jag det inte nu, när ska jag då göra det?!
 
Min största skräck är denna bokföring, jag förstår principen, jag har läst kurser men ändå är jag så jäkla rädd att det ska bli fel.. Varför är inte min man eller bästa vän revisor och varför är inte bokföringsprogram superenkla?!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0