Äta majskrokar och korv!

Fredag, tackar gudarna för lite ledig tid i helgen och hoppas att blåsten avtar. Imorse vaknade blöjmonstret en timma före min väckarklocka skulle ringa, vaknade utav att någon satte sig på mitt ansikte (det var inte maken som tur var). Mutade barnet med att hon skulle få en skoter bara hon somnade om, vilket hon gjorde och jag ljög. Inte ska hon få någon skoter, då får hon ta det med sin far och mor-föräldrar.. 

När klockan väl ringde hade jag ångest, ångest över att jag skulle blåsa bort ute, jag fortfarande hade 8timmar kvar innan helg och att det var betydligt varmare under täcket än utanför. Men på jobbet kom jag, i tid och maken brukar förundras över hur jag hinner då jag stiger upp i sista sekund och ändå är i tid, sista sekund är precis vad det låter.. Sista sekund, tio, max 20 minuter före jag börjar stiger jag upp, klär på mig, borstar tänderna och åker. Ingen frukost, ibland vet jag inte om jag ens tittat mig i spegeln. Kläder lägger jag fram kvällen före för att spara tid, min dyrbara tid. 

I helgen ska jag mysa med den här tjejen och hennes pappa. Även åka tåg, sjunga imse vimse spindel och äta majskrokar och korv! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0