Frågor & Svar ang dekorplast

Jag får ofta frågor angående dekorplast (vinylplast, kontaktplast you name it). Jag tänkte försöka besvara det mesta i ett och samma inlägg, då blir det kanske enklast för er.
 
Jag köper min dekorplast på metervara, det är bäst enligt mig då får man så många meter man behöver och undviker skarvar. Jag köper för det mesta min dekorplast hos min lokala färghandlare, dom flesta färghandlare säljer dekorplast. Det finns även på internet, men för det mesta är det dyrare och många gånger på ark.
 
Det mesta går att klä i dekorplast, man ska dock ha i åtanke att alla möbler inte är lämpliga för dekorplast om man nångång vill ta bort det, då finns det risk att färgen under lossnar.. Ikeas möbler är ett typiskt exempel.
 
När man sätter fast dekorplast ska man göra det långsamt och vara noga med att få fort alla luftbubblor, antingen med händerna eller med en plastskrapa.
 
Jag har klätt om möbler, saker och gjort mönster med dekorplast utan några som helst problem. Men ska ni klä om möbler bör det inte vara utfräsningar och liknande då det kan bli problem att få plasten att sitta bra där. Här är ett exempel på en möbler jag klätt om.
 
Är det något annat ni funderar över så är det bara fråga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0