Skitdag

Den här dagen har varit skit i princip rätt igenom, faktiskt. Började morgonen med en leverans på baghera bilarna. När jag börjar kolla så fattas det saker, hade beställt sex bilar och ett ställ, det kom fyra bilar och inget ställ.. Efter vad som kändes som ett liv i telefonkö med en tvååring hängandes i byxbenen så fick jag vet att det sista paketet hamnat i helt fel kommun.
Eftersom den där telefonkön tog längre än beräknat så blev det panik till jobbet, Lilly skulle följa med till butiken och sedan skulle maken hämta henne när han vaknat (han hade jobbat natt & kommit hem 07.00). Jag kastar in leveransen och barnet i bilen, okej kastade gjorde jag inte men bråttom hade jag.. 
När jag började köra kändes det som att något var fel på bilen, jag som inte är så insatt i bilar och en gång råkade säga att det spinner på kolven när det var fläktremmen som tjöt, stannade iaf bilen, kolla så däcket satt fast då de kändes som att det skulle lossnat, men fast satt det och jag tänkte att det är bara en minuts körtid till butiken kvar så jag kör dit och ringer sedan maken för att berätta att något är fel.. 
Efter 30m smäller det i bilen och det går inte längre att köra, jag skrek så högt så jag höll på dö, vi kan säga att jag skrek vuxenord och Lilly satt i baksätet, coollugn och berättade "mamma, titta pippi". Jo Lilly, det är pippi i trädet, kan du vänta bara en sekund innan mamma brinner upp och du blir utan mamma för resten av ditt liv.. Var så arg så tårarna sprutade, ringde maken och var ännu argare (som att han kunde fixa det från sängen, billös). Ringde sedan min pappa, som tyckte jag skulle lugna ner mig och inte vara arg, bilar går sönder. (Kan inte påstå att hans ord gjorde mig mindre arg). Tillslut kom han & farfar till undsättning och hjälpte mig att ta mig till butiken..
 
Väl i butiken var det kaos, Lilly hatade tydligen allt i hela världen och hängde bokstavligt i mina byxor och gnällde, i flera timmar då maken åkte till grannkommunen för att köpa delen som var trasig till bilen.. Jag ljuger inte när jag säger att det var fantastiskt skönt att stänga butiken idag och efter en middag hos mamma landa i soffan.. Imorgon hoppas jag på en bättre dag.. En mycket bättre dag..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0