Fredag

Idag har jag varit ledig, alltså ledig från butiken, ledig från jobbet som behandlingsassistent! Helt fantastiskt underbart att nångång vara ledig från allt, ja okej inte allt men lite. 

Jag och Lilly har spenderat dagen tillsammans då pappan jobbat 12 timmars pass, vi (läs jag) har städat köket, städat Lillys rum två gånger och gav sedan upp. Jag har även hunnit rensa bort en massa saker som inte används. 
Lilly däremot, hon har legat i och haft full upp, rivit ut sitt rum tre vänder idag, ätit två glassar, kastat ost runt hela huset, kladdat ut smörgås på hela vardagsrumsbordet/golvet, slagit huvudet, matat marsvinen, klättrat, gjort sin mamma gråhårig, lekt, varit galen, matvägrat, sagt mamma 500 tusen gånger, spillt ut majsbollar i soffan för att sedan hoppa sönder alla, rivit ut mammans garderob, varit arg på hunden som råkade titta på henne när hon åt yoghurt... Ja ni förstår, det där med energi är ingen bristvara hos den yngsta i familjen. 

Senaste hobbyn är att bädda ner sig i docksängen för att sedan ramla ur från den och bli hysterisk. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0