Somna inte före niofilmen

Igår somnade jag samtidigt som det lilla yrvädret, det vill säga strax före filmen vi skulle se klockan nio började. Det var ungefär lika smart som att stanna och prata med comhems försäljare, alltså jag fick ångra det bittert..

00.30 vaknade jag upp i soffan av att den lilla avkomman som mäter lite mer än en halvmeter över havet var vaken. Pappan i huset var i full färd att göra välling, jag tassade in i sovrummet i hopp om att få fortsätta min skönhetssömn. Gick inte alls som planerat, blev lika besviken som yohio när han inte vann melodifestivalen. Avkomman somnade gott om, mannen med sin förkylning (som han fått av mig & Lilly) somnade gott, ja till och med hunden somnade gott! Jag själv fick ligga och lyssna på snoriga familjemedlemmar som snarkade och pratade i mun på varandra medans dom avnjöt en god natts sömn.

02.30 Lilly-Ninja-masken vaknar. Dags för en ny blöja innan pyjamasen blottnar upp. Försöker snabbt och pedagogiskt byta blöjan i mörker (allt för att hon ska vilja somna om smärtfritt). Lilly har kommit på att allt hon når.. Är hennes. Det flyger blöjor, salvor, korgar och pyjamaser medans hon blir en mask och försöker glida ur famnen. Tillslut ligger hon i sin säng, ingen plan på att sova, leker ninja med benen åt alla håll samtidigt som hon drar vällingsflaskan mellan spjälorna. Detta sker i samband med makens snarkorkester. Nånstans här tappar jag förståndet och Lilly vann! Hon fick sova i våran säng. Dock är mamman fortfarande lite smartare och lyfter tillbaka henne när hon lagt igen sina blå.

03.45 överväger jag att lägga mig i ett annat rum, men samvetet tar över. Råkas den lilla vakna vill jag inte mannen ska stiga upp med henne då hans klocka ringer alldeles nog tidigt och han ska åka på jobbet. Nog för att det känns som han förtjänar det med tanke på orkestern inatt.

04.30 jag funderar hur hårt man egentligen kan sova, efter att ha sparkat i mannen fler gånger än mikael persbrandt varit i aftonbladet så överväger jag att sätta en kudde över hans ansikte. Han borde väl vakna när han får slut luft? Och kanske vända på sig, sluta förkylningssnarka (den värsta sorten) och överlåta oljud nattetid till den yngsta i familjen. Men istället inser jag att detta är menlöst, går ut med hunden och äter en smörgås..

05.10 tittar jag på klockan sista gången och somnar..

05.50 vaknar avkomman, mannen åker på jobbet och jag undrar varför jag inte är miljonär och har en nanny som underhåller Lilly medans jag vilar bara.några.minuter.till. Lilly vann, igen.. Vi stiger upp men somnar om kring åtta.

Sedan dags för frukost, medans Lilly äter en portion gröt trycker jag en bilpåse som den bra förebilden jag är.

Älskade Mammaliv! :)



Kommentarer
C

Hehe så sjukt bra skrivet!
Har en liten virvelvind hemma på 4 mndr själv så vet preeecis vad du menar =D
Man blir gaaaalen av att männen inte vaknar.. inte ens pyyyttelite.
I natt va vi vakna kl 01, 03(då hon vann o fick sova i sängen) och kl halv 5 bestämde hon att vi skulle starta dagen..
Trevlig helg lixom ;)

2013-09-06 @ 15:17:33
Tessan

Haha du skriver så roligt ;) men usch så frustrerande det är när en inte kan sova & när en väl somnat så vaknar ungen..

Svar: Ja men visst! Man hinner bara somna några minuter så vaknar dom. Jag är helt övertygad om att dom gör det med vilje!
Johanna

2013-09-06 @ 22:15:32
URL: http://www.mhiloy.blogspot.com
Sofia

Vad gulligt, själv har jag aldrig vaknat av mitt barn, men min man har alltid stigit upp direkt så jag är väl lite bortskämd kanske

Svar: Jaha, ja här sover mannen hårt, jättehårt och jag tror inte han skulle vakna om någon sprängde bort sovrumsväggen ;) så det är jag som vaknar först när yrvädret vaknar.
Johanna

2013-09-07 @ 13:04:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0