Som en dammsugare

Lilly är snart elva månader (nio korrigerat) och hon har sedan ca en vecka tillbaka kommit in i en sorts fas där hon bara ska vara i famnen. Man får inte sätta henne i gåstolen för då blir det protester och hon spretar med benen åt alla håll. Ska man sätta henne på golvet så blir hon sur och stel som en pinne. Nä antingen ska hon stå upp när någon håller i henne eller så ska hon vara i mamma och pappas famn. Kan tyckas mysigt, men när pappan är och jobbar är det rätt så påfrestande, ska jag gå på toa så får jag muta henne med en majskrok :)
Nåja, hon är snart fjorton år och då kommer jag sakna tiden då hon helst av alla ville vara i famnen.
 
Annars rullar allting på som vanligt, hon kämpar på med att ta sig framåt, för det mesta går det bara bakåt på golvet men ibland kommer hon på att hon kan ställa sig på knä och gunga. Hon har även provat på det där med att utforska allting och varje litet skräp som finns åker snabbt som attans in i munnen, hon är effektivare än en dammsugare!
 
 


Kommentarer
Caroline - Fotograf & Mamma

Haha sötnos! :D

2013-10-08 @ 12:53:05
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Emelie

Å sötnosen.
Min Ella är likadan. Gnällig å extremt mammig nu. Hon blir 9 mån nu i dagarna. Det är väl för de utvecklas så mycket nu. De lär sig att ta sig fram osv. Men det är tröttsamt ändå för man har ju annat att göra än bara bära.
Kram

Svar: Jo det är nog det, men de är himla tröttsamt i längden då man har en massa saker som ska göras.
Johanna

2013-10-08 @ 18:48:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0