Snart ett år sedan

Det är snart ett år sedan vi åkte in till förlossningen för att kolla om mina minskade fosterrörelser. Ett helt år! Ibland när jag tittar tillbaka på det känns det som hundra år sedan, medans ibland känns det som igår. Jag minns fortfarande skräcken jag kände när dom la mig på operationsbordet och jag minns fortfarande hur liten Lilly var där hon låg som en groda på ens bröst.
 
Ser ni så stora hennes minisockar såg ut? Lillhjärtat ♥
 
 
Ibland slår tanken mig, vad som hade hänt om vi inte åkte in den där dagen i november. Hur allvarligt allting egentligen var och än idag så vet vi inte varför det blev som det blev. Självklart är jag rädd att samma sak ska hända igen om vi nångång vill skaffa ett syskon till Lilly.
 
 
Jag tänker också ofta på att när jag kom in på förlossningen och skulle göra en ctg-kurva så var jag väldigt lugn för det var ju inget fel på varken bebisen eller mig (trodde jag), men ändå hade jag 160/120 i blodtryck och har alltid annars legat på 90-110/60-80. Jag har alltid haft lågt blodtryck, så även under graviditeten och det där är en sak som kan störa mig. För ingen reagerade på det, fastän jag påpekade det för sköterskorna.
 
Nåja, Lilly är här. Hon växer, är frisk och en helt underbar liten människa. ♥
 


Kommentarer
Frida & liia

Hihi det är mer en tjock tröja faktisk! Men använder den som jacka just nu :) super mysig är den!

Vad liten hon var, din lilla tjej! :) fantastiskt fin!

Svar: Jaha :) ja den såg då supermysig ut :)
Johanna

2013-10-07 @ 14:58:01
URL: http://friddeli.blogg.se
Josephine

Åh lilla dockan! Förstår att du är orolig inför nästa barn. Men då får dom ju ha järnkoll på dig!

Svar: Jo man vill ju verkligen inte vara med om samma sak igen..
Johanna

2013-10-08 @ 19:54:56
URL: http://mammajosephine.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0