Pyssel - Papercraft

Ikväll råkade min dator åka i golvet och sedan startade den inte. Jag hann se mitt liv passera i revy men som tur är så fixade bästa maken det åt mig.
 
Tänkte dela med mig av ett roligt men lite pillrigt pyssel. Dock är det så värt det när det väl är klart för det är riktigt häftigt och ganska orginellt. Pysslet är i alla fall att vika papercraft, söker man på google "papercraft" finns det hur mycket som helst. Man skriver då ut bilderna på önskat motiv/figur och klipper sedan ut det och klistrar ihop. Hittils finns det bara två små figurer här hemma, men fler ska det bli. Mario är dock inte klar på bilden, han saknar lite saker :)
 
Jag ska också passa på att erkänna att jag hittade detta på intrenet, skrev ut bilderna, klippte ut en figur och sedan gjort maken resten. Figurerna är till hans spelrum.
 
 
Det finns alla möjliga figurer från filmer, tv och böcker. Finns även en massa andra saker som man kan vika. Som sagt, googla papercraft och om det är någon speciefik figur ni önskar.
 
Är det något speciellt ni vill ha tips/pysseltips på så säg till! Är svårt att veta vad ni vill se mer av. Julklappstips, snabba pyssel, dekorplast, pärlor, dockskåp ja det finns hur mycket saker som helst!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0