Ljuva natt!

Klockan är mitt i natten, hund()%#&(#¤=) väckte mig just. Resten av huset sover som om inget har hänt. Nog för att om någon skulle bomba vårat sovrumt så är jag rätt övertygad om att dom ändå skulle sova.
 
Påtal om familj så har jag maken bredvid mig, som alltid ligger han som ett jävla hello kitty plåster på ett skrubbsår, när jag ska sova så vill jag ha space så jag kan snurra mer än vindsnurrorna han bygger. Mannen är av en helt annan tanke, han kryper gärna in under skinnet på en bara det hade varit möjligt. När jag snällt ber han flytta efter för att han ligger på min sida och jag ramlar ut så mumlar han något i stil med (detta i sömnen), men jaaaaa! Sen händer inget, jag upprepar mig och inget händer. Då sparkar jag honom lite lätt, varav han mumlar "men jag ligger här", nä skojar du? Det har ingen missat. Jag brukar till och med lura honom att lägga sig på sin egen sida, jag lägger mig på hans sida när han somnat och som en magnet kommer han närmare och närmare. Då går jag över till min sida igen och sover gott på mina 80 cm madrass. Tills den lilla vaknar och vill sova med oss, då var vi tillbaka på ruta ett minus sju. Jag har ännu mindre plats och något som mäter knappt 70cm över havet bredvid mig som tar upp en halv säng! Hur kan man ta upp mer plats än man är lång? 


Kommentarer
Anonym

Det låter som du har det underbart på nätterna, eller inte :) själv har jag de senaste nätterna en 10månaders plåstrad vid min sida. Från ingenstans så vägrar hon sova utan mig. Mysigt,mjo...trångt, ja! :) Vi får hoppas det är tillfälligt :)

Svar: Jo Lilly har också varit så och är fortfarande så vissa kvällar. Kan ju vara mysigt, men lite jobbigt i längden. Hoppas det bara är tillfälligt :)
Johanna

2013-10-08 @ 07:25:12
Caroline - Fotograf & Mamma

Hahahaha åh vad jag känner igen det där. För tillfället har vi en HUNDRATJUGOS säng! GODE trångt! och det är ännu värre när en unge dyker upp vid fötterna under natten och den andra lägger sig på den pyttekant som finns kvar bredvid mig och mannen ligger på rygg och tar upp hela sängen kan tänka mig att det ser gode roligt ut som en pussel som klammrar sig fast i varandra för att inte ramla ur sängen.

Vi är dock på G att beställa en ny säng tack gode gadd! ;P

Svar: Ja det är verkligen underbart att sova på em dm madrass, man känner sig så pigg och utvilad ;) haha
Johanna

2013-10-08 @ 12:59:32
URL: http://nilssonphoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0