Jobb & dagis

Igår sökte jag två jobb, tanken är att ¨Lilly ska vara hemma tills hösten 2014, ett beslut vi tagit här hemma som känns väldigt bra. Jag vill att hon ska vara lite självständig innan hon börjat på något dagis, hon ska åtminstone kunna gå och göra sig lite förstådd. Många måste skola in sina barn på dagis när dom är ett år, vilket Lilly blir på fredag och jag är glad att vi inte behöver göra det.. Jag tror inte heller att barn vid den ålder får ut så mycket av dagis, jag gick aldrig på dagis och det blev människa av mig med.
 
Hur som helst, min tanke har hela tiden varit att börja om att ströjobba nu i vinter och på samma gång vara hemma med Lilly. Hon har ju även en pappa som kan vara hemma med henne om jag skulle jobba mer, så även släkt som kan ställa upp och ta hand om henne några timmar på dagarna.. Jobbet jag sökte var en heltid, inget jag har planerat att jobba med just nu men när jag fick nys om detta jobb så kändes det rätt att söka. Skulle jag få det så får Andreas vara hemma, för jobbet tror jag är något jag skulle trivas med. Men som sagt, den som lever får se och om inte annat så tänker jag söka lite andra ströjobb för att komma ut lite och tjäna någon extra krona för föräldrapenningen blir jag verkligen inte miljonär på.
 
Bara tanken på dagis ger mig ångest, att någon okänd ska ta hand om mitt barn och trösta henne. Tur det än är ett tag kvar.
 
Lilly nästan två veckor gammal, lilla hjärtat! Tänk att på fredag blir du ett helt år ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0