Från ersättning till välling?

Det är en sak jag undrar över och självklart är det väldigt olika från barn till barn, men jag tänkte höra med er hur ni gjort.. Ni som gett era barn ersättning, när övergick ni till välling? Lilly är ju sex och en halv månad och äter bland annat ersättning och jag funderar på att prova ge henne välling nångång framöver istället för ersättningen. Har sett att det finns en massa vällingar från sex månader så då borde ju inte det vara något problem att pröva. När bytte ni till välling och vilken välling? Får för mig att det mättar bättre inför natten, kanske har jag fel ?!



Kommentarer
Amanda

Jag har inga bra tips eftersom jag ammar, men jag har hört att man i början kan starta med att ta 50/50med ersättning och välling!:-)Kram

2013-05-29 @ 21:50:53
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
pernilla

jag börja då wilmer var 6 månader med majsvälling o börja blanda i lite i ersättningen o öka sedan upp mer o mer tills han bara tog välling... Min erfarenhet är att wilmer sov mycket bättre på natten

2013-05-29 @ 22:23:11
URL: http://pernillaohman.blogg.se
cicci

Tror jag började med välling vid 6mån. & då började jag med att tillsätta lite välling i ersättningen och utökade lite för varje dag så att magen skulle vänja sig. Har oxå för mig att jag i början gav vällingen på morgonen så jag såg om oliver blev dålig i magen av de, inte så kul om dom får ont i magen precis innan läggdags. Men då hade ju oliver kolik och väldigt känslig mage när han var liten så därför var jag lite extra försiktig.

2013-05-29 @ 22:26:39
cicci

Tror jag började med välling vid 6mån. & då började jag med att tillsätta lite välling i ersättningen och utökade lite för varje dag så att magen skulle vänja sig. Har oxå för mig att jag i början gav vällingen på morgonen så jag såg om oliver blev dålig i magen av de, inte så kul om dom får ont i magen precis innan läggdags. Men då hade ju oliver kolik och väldigt känslig mage när han var liten så därför var jag lite extra försiktig.

2013-05-29 @ 22:26:57
cicci

Tror jag började med välling vid 6mån. & då började jag med att tillsätta lite välling i ersättningen och utökade lite för varje dag så att magen skulle vänja sig. Har oxå för mig att jag i början gav vällingen på morgonen så jag såg om oliver blev dålig i magen av de, inte så kul om dom får ont i magen precis innan läggdags. Men då hade ju oliver kolik och väldigt känslig mage när han var liten så därför var jag lite extra försiktig.

2013-05-29 @ 22:27:12
Angelica

oj vad duktiga alla har varit. Vi fick henne ju att ta flaska först när hon var sex månader med ersättning i. Sen försökte vi med välling men hon gillade det inte alls, men så på nätterna när hon vakna testa vi med välling och då gick det bra när hon var halvvaken och nu får hon välling i vaket tillstånd innan hon ska sova :) Majsvälling kör vi med :)

2013-05-29 @ 23:37:10
URL: http://mammangelica.blogg.se
Häxan.... vem annars

Tror Tias var mellan 5-6 mån. Och det märktes tydligt att han inte blev mätt utan ville ha mat allt oftare. Då klev vi upp ett steg i vällig världen. Majsvälling har jag bsra gett mina när de haft typ magsjukor eller i övrigt varit hopplöst taskiga i magrn. Pga att båda blivit stenhårda av den....
Blanda första dagarna.. första gångrn men sen bara bytt....
Lycka till!
Tror fröken sover bättre om hon e mätt i magen.

2013-05-30 @ 06:53:46
Häxan.... vem annars

Tror Tias var mellan 5-6 mån. Och det märktes tydligt att han inte blev mätt utan ville ha mat allt oftare. Då klev vi upp ett steg i vällig världen. Majsvälling har jag bsra gett mina när de haft typ magsjukor eller i övrigt varit hopplöst taskiga i magrn. Pga att båda blivit stenhårda av den....
Blanda första dagarna.. första gångrn men sen bara bytt....
Lycka till!
Tror fröken sover bättre om hon e mätt i magen.

2013-05-30 @ 06:55:06
Johanna

Vi började när Eddie var 6 månader. Körde 50/50 ett par dagar. Tror Eddie inte har så känslig mage så vi har kunnat byta rätt snabbt. Har fått för mig att han sover lite bättre med välling. Vi har gett både havre och majs.

2013-05-30 @ 07:23:01
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Therese

Det finns något som heter godnattvälling. hört att det ska mätta ännu ner. kanske bäst att börja med vanlig välling som du blandar med ersättning/bröstmjölk så hennes mage inte får en chock :) Lycka till!

Min Leila vägrar välling

2013-05-30 @ 07:46:54
URL: http://tisskisset.blogg.se
Cissi - mamma till 2 prinsessor

Började med välling till Emma innan ho fyllde 6 månader, uppblandat med ersättning, typ 50/50.. tog den här godnattvällingen just för att hon skulle sova bättre - men hon blev bara speedad av den... men 50/50 vanlig välling funkade alladeles utmärkt från att hon var drygt 5,5 månader...

2013-05-30 @ 11:13:16
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Johanna

Med mina söner gick vi över till majsvälling vid ca 6 månaders ålder. Vi valde majsvälling för att alla 3 haft känsliga magar. Och vi började med 50/50 eftersom ersättningen är så mycket godare än välling ;)

2013-05-30 @ 14:08:58
URL: http://babytalk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0