Dessa människor

Det är verkligen otroligt med människor! Jag kommer aldrig någonsin att sluta förvånas över vilka märkliga människor det finns i denna värld. Dom tror sig veta bäst när det gäller ens barn "hon är hungrig", Jasså är hon, intressant att du vet det men inte jag..
 
Men nu gällde detta en annan sak och det är vårat cityvagn. I vintras köpte vi ett vagn som vi har med oss när vi åker till stan för att det tar liten plats, är lätt att packa ihop och väger ytterst lite. Egentligen köpte vi det mest för att vi kan klicka fast våran bilbarnstol på det och slipper då ta ur Lilly ur den om hon sover..
Men ibland sover hon inte och nu när hon blivit så pass gammal så lägger jag henne i vagnet istället, detta för att jag tror det är bekvämare för henne. Men för några dagar sedan fick jag berättat för mig (av en vilt främmande kvinna) att man ska minsann inte ha barnet vänt ifrån sig när man är ute och går med vagnet. Bara saken att hon faktiskt kommenterade detta gjorde mig riktigt irriterad.
1. Det har hon absolut ingenting att göra med.
2. Ser mitt barn ut att fara illa av att vara felvänd i dryga 20minuter medans jag handlar i en av byns affärer?
3. Även jag har läst att man ska helst ha barnen vända mot sig i vagnet, för att dom inte kan ta in alla intryck runt omkring och mår bäst av att se den som kör vagnen (jag i detta fall).
Men min fråga är nu, vad ger människor rätten att tillrättavisa mig angående en sådan sak, en person som denne inte ens känner.. åh jag kan bli så irriterad på människor, har dom så lite att göra så att dom måste kommentera vad en främmande människor gör för rätt och fel?!
 
Här är för övrigt vagnet.


Kommentarer
Johanna

Sånt där är jag så trött på. Att man orkar lägga sig i saker hela tiden. Kan inte folk bara sköta sig själva???

2013-05-28 @ 07:52:36
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Anneli *barntipsbloggen*

Ja usch för folk ibland alltså, att man måste lägga sig i nåt som inte angår en själv.

2013-05-28 @ 21:51:01
URL: http://barntipsbloggen.blogg.se/
Alisa ❤ Amor Vincit Omnia

Ah men d e helt sanslöst att folk får för sig att de har rätten att bara komma och yttra sig. jag förstår inte vad de tror ger de rätten till det. Så sjukt tröttsamt. Jag skulle aldrig få för mig något sådant. Aldrig! Uh! Man ska bara vifta bort dessa "allvetandes" människor utan respekt!

2013-05-28 @ 22:27:10
URL: http://alisagonzalez.se
Erica

Blir också så fruktansvärt trött på sådant! Du vet vad som fungerar för ER och vad som är bäst för din bebis. Skit i surtanter som tror att de vet allt!

2013-05-28 @ 23:56:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0