Söndag

Då var det söndag. Igår var vi hos mannens bror med familj, åt middag och hade trevligt. Lilly var som vanligt på sitt bästa kvällshumör och berättade att hon ville minsann hem och sova. 
Nu är det hockey på tv och mannen sitter klistrad. Lilly ligger och sover i min famn och jag går igenom bilder på datorn, har blivit någar tusen bilder sedan Lilly föddes.
 
Och vet ni, idag har jag och Lilly sovit i princip hela dagen med undantag för mat och blöbyte såklart. Kring elva så ville inte Lilly sova mera så mannen tog henne och så somnade hon hos honom. Efter ett tag kom dom in till sovrummet där jag låg och vilade, hon åt och somnade bredvid mig. Jag vaknade halv fyra och råkade väcka Lilly då jag flyttade på mig, vilket var lika bra för då tog jag mig äntligen upp. Kan säga att det var otroligt skönt att sova bort i princip hela dagen, sover så dåligt när jag sover bredvid Lilly då jag vaknar flera gånger i timmen och tittar så hon inte rullat runt och ligger med huvudet neråt i madrassen. Och Lilly vaknar mellan 3-5gånger i timmen för att hon tappar tutten eller för att jag råkar flytta mig en centimer ifrån henne, sen att hon somnar kring två på natten och äter var tredje timme gör ju ingen sömnen något bättre.. Men man får passa på att mysa med henne när hon ligger bredvid, snart är hon inte alls intresserad av att sova i min famn och är hellre på upptäcksfärd.
 
 
 


Kommentarer
Emma - 20 år och Nellies mamma

Här på bilden ser man verkligen hur liten hon är, ert lilla mirakel! <3

2013-03-21 @ 12:42:08
URL: http://emmahlk.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0