Mjölken tar slut

Jag vaknade kring sex imorse över att jag hörde någon skratta och mycket riktigt. När jag vaknade och öppnade ögonen så möttes jag av en glad liten tjej med stora blå ögon. Om hon skrattade åt mig så blir jag inte förvånad, min sovstil och smutsiga hår måste vara en rolig syn. Men efter blöjbyte och lite frukost somnade hon om och drömde något mindre roligt lät det som. Vad drömmer en bebis egentligen? Att någon tar tutten och gömmer den eller att mjölken tar slut?

Lilly har börjat dela mitt intresse mer och mer, vara vaken länge på kvällen och sova länge på morgonen. Hon somnar i min famn nångång mitt i natten och sover gärna till tio på förmiddagen, då har hon hunnit äta två gånger men somnat om. Jag måste säga att jag tycker det är otroligt skönt, sedan är jag en människa som hellre är vaken sent och sover längre på morgonen än tvärtom.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0