Sju månader!

Idag blir Lilly sju månader (!) jag har sagt det så många gånger förr, men det tål att upprepas. Vad gjorde vi innan hon kom till världen? Jag kan verkligen inte se mig ett liv utan henne (inte utan Andreas heller för den delen).
 
Hon är sju månader men korrigerad 1.5månader bakåt. Vilket innebär att läkarna räknar henne nu som 5.5 månad gammal. Sen utvecklas ju alla barn i olika takt, spelar ingen roll om dom är prematurer eller inte..
 
Lilly:
♥ Har fortfarande storlek 62 på kläder
♥ Sist hon vägdes (vid 6månader) så vägde hon 5920gram, så nu borde hon verkligen ha gått över 6kg.
♥ Rullar gärna från mage till rygg, däremot från rygg till mage händer inte lika ofta. Kanske för att hon avskyr att ligga på mage ;)
♥ Ska smaka på allting hon kommer åt, spelar ingen roll om det är en telefon eller något ätbart..
♥ Hon äter oftast två mål "mat" om dagen, en portion gröt och en mat (oftast burkmat).
♥ Sover i sin egen säng på natten, vaknar oftast kring fem på morgonen och äter en flaska för att sedan somna om.
♥ Hon har börjat dreggla mindre och är fortfarande tandlös.
 
Det är säkert något som jag glömt att skriva, men då får jag fylla på det senare :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0