Vakna nätter

Här hemma så sover vi på dagarna och är vakna på nätterna.. Helt omöjligt att få Lilly att vända på dygnet, så det är bara gilla läget. Är så hjärtskärande när hon gråter, vilket hon gör i princip varje vaken minut. Inatt grät hon i åtta timmar, för att sova i två minuter och sedan vakna. Man känner sig verkligen otillräcklig när hon gråter vad man än gör och somnar hon i famnen så vaknar hon efter en liten stund igen. Hoppas det här går över snart och att vi får en glad bebis.
Vi har provat allt känns det som, magdroppar, massage, bära, sjunga, vagga, sluta med mjölkprodukter, sova på rygg, mage, sida, ta tempen, bädda in, bada.. You name it.
 
Ska ringa bvc imorgon och fråga om det verkligen inte finns nånting annat man kan ge förutom dom där magdropparna dom säljer på apoteket..


Kommentarer
Sandra

Är det pga magknip hon skriker tror ni? Tänkte eftersom du vill ge nåt annat än magdroppar. Min tjej lider av jobbig magknip, särskilt nattetid. Har som du testat det mesta och uteslutit det mesta ur min egna kost som sägs orsaka det. Märkte sen att hon inte blev tillräckligt mätt av min bröstmjölk, så köpte ersättning för att kunna ge som tillägg och till natten får hon enbart ersättning, kan säga att hon både sover bättre och har knAppt någon magknip alls. Klart man inte vill ge ersättning när man kan amma, men kanske något att fundera på? Hopps det löser sig för er och lillan på något sätt iallafall. :)

Svar: många gånger tror vi det är magknip, ibland tror jag hon är övertrött.. Anledningen till att vi vill prova ge något annat än magdropparna dom säljer på apoteket (minifom och semperdroppar) är för att dom inte hjälper.. brukar pumpa ur så att vi kan ge henne flaska ifall vi misstänker att hon inte blivit mätt, tyvärr så hjälper det inte och hon gråter ändå..
Johanna

2013-01-20 @ 20:29:26
Anneli

Usch vad frustrerande! Men hoppas att det vänder snart.

2013-01-20 @ 21:15:51
URL: http://vardagssaker.blogg.se/
Anonym

Vet att det är irriterande med tips från andra, men ett tips är att efter du ammat sista gången för kvällen är att ge lite ersättning, ifall hon fortfarande är hungrig! Hoppas ni får några råd och tips från BVC aldrig roligt då barnen är ledsna :(

Svar: Jag brukar pumpa ur mjölk och ge henne flaska ifall hon inte blivit mätt, men det ger tyvärr ingen effekt då hon ändå gråter..
Johanna

2013-01-20 @ 21:50:57
Natalie - Liten i magen <3

Rekomenderar er att köpa Windi-Fis ventil! Många säger att det hjälper mycket bättre är droppar. Men har ej testat själv :)

2013-01-20 @ 22:11:07
URL: http://www.liten2013.wordpress.com
Anonym

Jag har förstått att du inte gillar tips, men fänkålste funkade susen på min. På bara vanlig fänkål då alltså

Svar: Har aldrig sagt att jag inte vill ha tips, jag tar tacksamt emot tips men ogillar när folk i min närhet ska tro sig veta allting och vara experter när det gäller mitt barn.
Johanna

2013-01-20 @ 22:27:08
Emma - 20 år och nybliven mamma

Jag förstår precis vad det är du skriver om. Min lilla flicka vakar nätterna igenom... Hon är ledsen större delen av sin vakna tid och vaken är hon för det mesta. Precis som ni, har vi prövat det mesta. Nellie får både Sempers magdroppar och Minifom. Jag har uteslutit komjölksprodukter. Jag har tillmatat henne med både utpumpad bröstmjölk och med ersättning. Jag har masserat henne. Vi har en pysventil som vi använder och som verkar fungera i bland... Det tär något så fruktansvärt att behöva se sitt barn så ledset utan att kunna göra någonting.

Jag har inte heller någonting emot tips. Kritik förklädd som tips däremot gillar jag inte... Jag känner mig redan fullständigt värdelös som inte kan hjälpa mitt barn UTAN att få höra att jag gör allting fel. Ammar för ofta, äter fel saker, "låter" henne sova för lite osv..

2013-01-21 @ 20:46:01
URL: http://emmahlk.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0