Sjukdomar

Då var klockan sex på morgonen och Lilly har precis somnat, själv så ska jag äta lite frukost och sedan är det inte så länge kvar innan det börjar bli dags att rulla mot sjukhuset. Och påtal om sjukhus, en av mina största rädslor är att Lilly ska bli sjuk, speciellt att hon ska få RS Virus. Det är en stor anledning till att vi för det mesta håller oss hemma och om vi hälsar på någon så är det om dom är helt friska och samma sak gäller dom som hälsar på oss.. Vi har även valt att ta avstånd från barn som går på dagis, detta för att på dagis sprids alla möjliga sjukdomar, så som förkylningar. Hon får helt enkelt vänta ett bra tag till innan hon får träffa andra små barn som har dagisplatser där dom vistas, det är ingen förlust för henne heller då hon inte förstår och det är heller ingen förlust för dagisbarnen då dom ändå inte kan leka med Lilly.
 
 
Sen är hon fortfarande jätteliten, hon är i samma storlek som en liten nyfödd bebis.
Hon väger inte ens 3000gram ännu.
 
Endel accepterar våra val, andra blir irriterade och sura. Men det får stå för dom, mig bekommer det faktiskt inte. Vi har gjort våra val, (som faktiskt inte alls är särskilt konstiga) av en anledning.  Vi vill inte bli sjuka.
 
 


Kommentarer
Therese

Ja att du läser vet jag! :)

Hon är så fin din tös och så liten. Superfin body med, köpt? :) Min Leila växer verkligen för fort! Hon är stora tjejen nu!

2013-01-09 @ 07:45:19
URL: http://tisskisset.blogg.se
Anonym

Helt rätt! Skönt med en mamma som tar sin bebis på allvar. För att citera vår läkare "små barn ska inte vistas bland folk, de ska inte ens på konsum, de ska vara hemma". Jag förstår mig inte på folk som ränner på stan med sina nyfödda stup i kvarten.

2013-01-09 @ 10:31:26
Mathilda

Du gör vad du tycker är bäst för er och så får folk acceptera det. Jag tycker du ska stå på dig, det är starkt att du vågar säga ifrån!

Natalie - Liten i magen <3

Förstår din oro! När känner ni att hon "får" börja träffa andra barn? Är det för att hon är så liten eller hade ni gjort så om hon födds efter v 40+0. Har inte riktigt kommit så långt i mitt tänka än men vill ju inte att vår lilla blir sjuk heller :) Fint att ni båda har randiga tröjor :)

Svar: Det vet jag inte, när hon har växt till sig ordentligen och blivit äldre, även när magsjuka och influsensan har minskat :) Jo jag hade gjort samma sak om hon varit född när hon var beräknad, dock hade jag kanske inte väntat lika länge med att våga träffa andra :)
Johanna

2013-01-09 @ 11:37:23
URL: http://www.liten2013.wordpress.com
Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Låter som ett rätt bra beslut, det där med RS är ju jätteläskigt. Svårt dock att undvika när storasyster går på dagis... men annars skulle jag göra likadant, speciellt i år när de säger att det är ett sånt RS år

2013-01-09 @ 12:58:36
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Mamma till Adam

Vi har gjort precis som ni.. Vi är också rädda för rs viruset.. Och det är sådanna tider nu med alla förkylningar och influenser.. Så vi har inte heller träffat vänner med dagisbarn eller familjer där barnen varit smålkrassliga.. Det får vänta .. Så bråttom är det inte.. De är så känsliga nu i början.. Tycker ni gör helt rätt.. :) kram

2013-01-09 @ 13:25:58
URL: http://minusa.blogg.se
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Självklart är ju det en jättestor rädsla hos en förälder. Och genom att Lilly är så liten än så förstår jag absolut ert val :) Vi skulle ha gjort detsamma. När dom är så små, försvarslösa och energilösa så är ju en fel bakterie rena mardrömmen för en bebis.. huvva så hemskt. Klart ni ska hålla er hemma!

2013-01-09 @ 15:32:48
URL: http://idamli.blogg.se
Therese

Ja att du läser vet jag! :)

Hon är så fin din tös och så liten. Superfin body med, köpt? :) Min Leila växer verkligen för fort! Hon är stora tjejen nu!

Svar: Hon fick den i julklapp av sin farfar, men om jag inte minns hel fel så är den från Lindex :)
Johanna

2013-01-09 @ 16:59:58
URL: http://tisskisset.blogg.se
Anonym

Moget beslut av er! Onödigt att utsätt Lilly för förkylningar och andra sjukdomar, med tanke på att hon är så liten! <3

2013-01-09 @ 20:19:18
elin

Men såklart att ni är rädda om lilltjejen! Stå på er! :)

2013-01-09 @ 22:37:00
URL: http://owlandthecity.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0