Frukost

Jag har ju slutat med mjölkprodukter, gäller även laktosfritt då jag läst att det också kan påverka bebisars magar. Då är bara den stora frågan, vad äter man till frukost om man uteslutit mjölk, fil, yoghurt, smör och allt som har med mjölk att göra?!
Var och köpte mig havremjölk och soygurt idag, havremjölken kan jag ju då ha till havregrynsgröten och jag vet att den går att dricka omän den inte är någon favorit, men soygurten är jag skeptisk till. Men med tanke på priset så borde den vara god. Ni kanske har nått tips på frukost ? :)



Kommentarer
Hannah Niklasson

Vad kul att du kikade in hos "oss" :) Tycker det är så kul, intressant och spännande att läsa om andra som gått igenom samma resa i princip! Så nu har du en följare till ;)

Ja tiden går så otroligt fort och vissa gånger glömmer man bort hur pytte de varit. Måste många gånger gå igenom hennes miniklädlåda och jämföra 38'orna med den 68'orna som hon växt i nu för att verkligen förstå :)

Härligt att läsa att det går så bra med er fina lilla tjej! Massa kramar från mig och Elsa!

Svar: Jo det är roligt att läsa om andra som varit där man själv är :) Har lagt till dig på favoriter!
Johanna

2013-01-23 @ 01:22:07
URL: http://hannahlillemor.wordpress.com
Hannah Niklasson

Tips förresten: www.mjolkfritt.se

Hoppas den kanske kan ge lite guide till en mjölkfri kost :)

Svar: Åh den sidan måste jag kolla in, min fantasi är inte riktigt på topp så det blir rätt så enformig mat här hemma :P
Johanna

2013-01-23 @ 01:23:46
URL: http://hannahlillemor.wordpress.com
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Eftersom Wilma är allergisk mot komjölk så blir de havre grejer å soja välling.. Men av othly märket på mjölken hon dricker har dom även gjort en mjölkchoklad som är supergod :) tycker tillochmed jag :) sen finns de ju nypånsoppa eller fruktsoppa är ju också gott :)

2013-01-23 @ 07:24:14
URL: http://www.liniz.blogg.se
Sofia

Ett tips till mkt god havregrynsgröt, lägg i frysta hallon o koka med. Ja blåbär funkar oxå men hallon är godare. Har tyvärr inget tips till soyamjölken.

2013-01-23 @ 08:54:28
Riccie - Mamma till Lykke 7 veckor

Mitt tips är soyamjölk! Har varit extremt mjölk känslig i flera år (gick typ över när ja blev gravid!!!!) och var då tvungen att utesluta mjölk helt. prova många vägar men havremjölken är det så himla mycket smak på. soyamjölken e klar mer "naturell" i smaken. alpro´s sötade tycker jag är godast men coops egna funkar oxå och den är typ billigast dessutom!
yoghurten är ju som sagt rätt dyr så jag mosade ofta banan och spädde med soyamjölk för att ha till flingor! klart godare än de låter ^^,
hoppas du hittar nått som funkar för dig =)
kram

2013-01-23 @ 16:16:45
URL: http://knoddensmamma.blogg.se
Riccie - Mamma till Lykke 7 veckor

och just de ja, alpors naturella yoghurt är as god!! trodde den skulle smaka piss men den är typ som vanlig filmjölk! jag tröttnade nämligen ganska hårt på att alla andra mjölkfria smaksatta yoghurtar är så himla söta.. =)

Svar: åh då ska jag prova den :)
Johanna

2013-01-23 @ 16:19:34
URL: http://knoddensmamma.blogg.se
Jojo

Jag fick tips om att det finns smörgåsmargariner som inte innehåller mjölk alls. Då kan man ju äta mackor till frukost. Många pålägg innehåller ju mjölk typ leverpastej och korv men skinka och grönsaker funkar ju bra. Ägg är ju också bra till frukost =)

Svar: åh det måste jag kolla in :) Jo ägg havregrynsgröt går på repeat här hemma i princip varje dag :P
Johanna

2013-01-24 @ 09:51:40
URL: http://mostwanted.blogg.se
Anneli

Nyponsoppa till frukost är ett tips :)

2013-01-25 @ 10:50:54
URL: http://vardagssaker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0