Greklands ekonomi

Söndag, bara imorgon kvar sedan är det julafton. Som kommer firas här hemma, kaoset här hemma kan jämföras med Greklands ekonomi, obefintligt. De är lugnt, mamma gör inlagd sill, Maken matar dottern, ena lillasyster skottar snö och själv får jag bajsa ifred. En förmån som händer väldigt sällan sedan den lilla huliganen lärt sig att ta sig framåt och till varje pris ska befinna sig med mamma på toa. 

Imorgon/ikväll däremot kommer kaoset att utbryta, när jag inser att de snart är jul och långt ifrån allt är klart. Precis som med vårat bröllop, allt fixades i sista sekund, förutom make att älska i nöd och lust, han hade jag ruvat på ett tag. 

Påtal om något annat så går det magsjuka nu, jag gör som i exorsisten och kastar vigvatten (handsprit) omkring mig och ber till högre makter att det inte ska nå vårat hus. Nog för att vi har två toaletter och många buskar, men det är ju snart jul för attans! 


Kommentarer
Caroline - Fotograf & Mamma

Bläää för äckliga, vidriga, skit, magsjukan!!! DÖÖÖ.

Svar: Håller med, får hurves av bara tanken. Speciellt såhär till jul!
Johanna

2013-12-22 @ 21:47:03
URL: http://nilssonphoto.blogg.se
Häxan

Läste någerst att handsprit it biter på vinterkräk -eländet.
Det var mycket bättre med tvål och vatten....
SÅ använd både tvål och vatten och strax bakom handsprit.
Lycka till! Been there, done that. Hela julen räddad.

2013-12-23 @ 17:49:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0