Ang tipset

För någon dag sedan lade jag upp ett tips på hur man maskerar med maskeringstejp och målar utan att färgen rinner in bakom maskeringstejpen. Vilket alltid händer mig när jag målar. Nu var det så att alla inte förstod hur dom menade på bilderna, så jag ska försöka förklara.

Man börjar med att måla i det här fallet den gula färgen på maskeringstejpen (alltså färgen som är i botten) och väggen innan man målar den andra färgen som man ska ha. På så sätt kan färgen (den svarta) inte rinna in bakom maskeringstejpen och det blir en fin kant som inte rinner. Jag vet att det blev lite tjorvigt, men jag vet inte hur jag ska förklara på ett bättre sätt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0