Snart 30

Vi är ju som sagt i vecka 29 nu, vilket innebär att vi alldeles snart går in i vecka 30. Vilket känns som att vi nästan är i mål fastän det är tio veckor kvar. Jag har fortfarande inte förstått att bebis väger mer än ett kilo och ser ut som en bebis, ibland så kommer jag på mig själv med att inte riktigt förstå att om ca 11 veckor har vi en egen bebis, en helt egen bebis som är hälften jag och hälften Andreas. Det känns helt underbart samtidigt som det är skrämmande, ska vi få en helt egen bebis ?!
 
Desto närmare vi kommer målet, desto mer börjar jag tänka på en förlossning och drömmer ofta om att jag föder en pojke som jag sedan glömmer på BB och jag tycker ofta inte att han är söt. Jag har hört att man ofta drömmer sjuka drömmar när man är gravid, men mina drömmar ser oftaste likadana ut, jag föder en pojke, jag glömmer honom och han är inte söt (för övrigt så vet vi inte könet). Desto mer jag drömmer, desto räddare blir jag för förlossningen, det som gör mig mest rädd är att jag inte kommer ha 100% kontroll på situationen och ingen kan säga hur det kommer att gå. Det finns inget facit förutom att bebisen ska komma ut på ett eller annat sätt..
 


Kommentarer
Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Åh du ligger precis en vecka före mig i din graviditet :)

Jag hoppas att du mår bra so far :)

2012-10-02 @ 09:26:24
URL: http://familyportrait.blogg.se
Fanny

Man drömmer extremt underliga saker när man är gravid och när man börjar närma sig förlossningen det gjorde jag med vet jag... Angående förlossningen är det ingen ide att fundera så mycket och försöka föreställa sig hur det blir för det blir inte som man har tänkt sig.. Uatn mitt tips är att försök se det som en spännande upplevelse som du aldrig varit med om förut (för det har man ju inte med första barnet..=P)och att allt kommer gå bra...
Jag hade först tänkt mig att allt skulle ske naturligt men min lilla fröken låg med rumpan ner så det gick inte för sig utan blev ett snitt.. Men det gick ju bra det oxå som sagt den ska ju ut på ett eller annat sätt..=P

2012-10-02 @ 10:57:19
Jos

Jag sitter just nu och gosar med Adrian och kan fortfarande inte förstå att han är min bebis, att han legat i min mage :)

2012-10-04 @ 15:08:40
URL: http://barajos.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0