Lite frågor

I och med att jag fått en massa nya läsare som inte känner mig sedan innan så trillar det ofta in lite frågor. Så jag tänkte jag skulle försöka ge er svar på några.
 
Jag får ofta lite frågor om vad mannen i huset gör när han är borta så mycket och hur mycket han är borta. .Han jobbar borta två veckor och är ledig en och så rullar det på. Han jobbar med att bygga vindkraftverk och befinner sig överallt i hela Sverige, ibland även utomlands. Det är verkligen supertråkigt att vara själv två veckor åt gången, men efter två och ett halvt år inom den branschen så blir det också en vana, jag tycker mer synd om Andreas än mig själv, han får vara borta hemifrån i två veckor åt gången..
 
 
Sen hunden Baltazar som bor här i huset, han är en bearded collie som blir fem år i januari. Han ska inte flytta nånstans och ska få bo kvar när bebis kommer, vilket stör endel människor men för oss är det inget problem. Han tillhör familjen och självklart kommer det bli en omställning även för honom när det kommer en bebis i huset.
 
 


Kommentarer
Sofia

Jag förstår inte varför man inte ska kunna ha hund o bebis?? Vi har en rottis o en bebis som är beräknad om 2 v. Hon älskar barn o bara hunden får vara delaktig så tror jag inte att det är några problem. Lycka till med bebisen. Med vänlig hälsning, sofia

2012-10-31 @ 12:00:15
Fanny

Vi fick oxå en hel del kommentarer när våran dotter skulle komma om vi verkligen skulle ha hunden kvar.. För oss var det en självklarhet att han skulle vara kvar han är ju som sagt en del av familjen.. När dottern kom hem såg vi till att han hela tiden fick vara med och aldrig blev undanknuffad och nu är dom två de bästa kompisarna du kan hitta:)

2012-10-31 @ 14:58:59
Niikki

Då passar jag på att fråga, varför stör sig endel på att hunden ska bo kvar? Är han inte snäll eller tycker dom inte djur och barn är en bra kombo?

Svar: Dom tycker inte djur och barn är en bra kombo, konstiga tankar så som att dom lättare ska bli allergiker om dom utsätts för djur osv, men jag och mina fem syskon är uppvuxna med djur och ingen är då allergisk idag..
Johanna

2012-10-31 @ 17:10:20
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Niikki

Jag är oxå uppvuxen med djur och våra barn lever med två katter och en pitbull hund, men på dom går det ingen nöd ;)

2012-10-31 @ 23:26:09
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Riccie

Men va?? Vad är det för knasig idé att man inte borde ha hund och barn??!! Jag tror att det är grymt bra och nyttigt för barn att få växa upp med djur och speciellt hundar då det lär dom så mycket om omhändertagande och hur man skall behandla djur med respekt! Jag är snarare deppig över det faktum att jag inte har några djur (vill ha hund men det funkar inte just nu med jobb osv) som skrutten kan växa upp med! Utan får nöja mig med mammas underbara hund och hennes små valpar som kommer 1-2 gånger om året!
Mer hundar till barnen säger jag! =)

2012-11-01 @ 00:03:31
URL: http://knoddensmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0