Bebis för tidigt

Jag läser en massa olika gravid och mammabloggar. Många av dom gravidbloggar jag läser är beräknade samtidigt som mig, på ett ungefär. Det är nu flera av dom som fått sina bebisar lite för tidigt, rättare sagt kring två månader för tidigt och då slår tanken mig, det kan faktiskt även hända mig. Fastän man är så inställd på slutet av december, kanske till och med början av januari. Det hela ger mig lite panik, vadå om jag skulle få barn nu så har jag ju inte hunnit göra allting, ingen föräldrautbildning, inga nya däck till barnvagnen, jag har ju inte ens packa bb-väskan och satt in bilbarnstolen i bilen.
 
Nä bebis, du får lov att stanna där inne några veckor till iallafall.
 


Kommentarer
nillan

oj! jag har bf ungefär samtidigt som dig o den där tanken har inte riktigt slagit mig...el kanske lite grann men det känns så osannolikt ändå. o vi som ännu inte gått föräldrautbildning! men nu blir jag nyfiken på att läsa hur det gått för de som fått så långt i förtid! har du lust att länka till nån sådan blogg?
mvh
/nillan

2012-10-23 @ 19:56:30
Erica - blivande mamma

Jag känner precis likadant. Det kan ju faktiskt inträffa när som helst. Man blir lite små nervös. Men någon vecka till kan hon gärna få stanna :)

2012-10-23 @ 20:06:38
URL: http://iowbwy.blogg.se
Tessan

Jag har också tänkt den tanken ibland! Hade absolut inte varit förberedd ifall bebis skulle komma nu! Det hade blivit lite av en chock ;)

2012-10-23 @ 20:14:43
URL: http://www.mhiloy.blogspot.com
Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Jag får också lite panik när jag läser sådan. Shit tänk om vattnet bara går helt plötsligt!! Vi har inte ens köpt en barnvagn, vår spjälsäng är utlånad så har den inte hemma. Inget förberett!!

2012-10-23 @ 21:28:43
URL: http://sarasrum.blogg.se
Jessica

Fin ny design!
Tanken har faktiskt slagit mig, min mamma har fött 4 barn minst 6 veckor för tidigt.. Men jag hoppas bebis håller sig i magen liiite längre än bf, så det blir en januaribebis :) Fast bebis kommer nmär bebis vill, det blir bra vilket som, men om man fick önska så :)

2012-10-23 @ 21:32:01
URL: http://frokenwesstrom.blogspot.com
Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Jag håller med dig. Får också smått panik när jag läser om folk som åker in och får barn alldeles för tidigt... :-/

2012-10-23 @ 22:40:52
URL: http://familyportrait.blogg.se
Jessika - Mamma till Milton ♥

Jag packade BB-väskan 3 veckor innan BF, och 3 dagar senare bestämde sig lilleman för att nu var det dags att komma ut! Han kom alltså 17 dagar innan BF, inte "tidigt" då han räknade som fullgången, men det blev lite av en chock då jag inte hade ställt in mig på att föda innan BF i alla fall :)


Svar: Han kände på sig att det var klart för ankomst ;)
Johanna

2012-10-24 @ 07:26:00
URL: http://jessiiika.blogg.se
Fanny

Ja min tjej kom 3 veckor för tidigt.. Jag var iof glad för det då jag var väldigt stor och otymplig på slutet och hade väldigt ont i mina fogar.. Sen när hon kom vägde hon ändå som en fullgången.. Men man ska vara beredd på det mesta.. Läkarn jag träffade under denna graviditet sa till mig att eftersom jag fött förtidigt en gång så är sannolikheten stor att nästa kommer tidigare oxå.. Men jag hoppas att hon stannar kvar tiden ut..

2012-10-24 @ 08:17:40
Niikki

Min son föddes förtidigt, närmare bestämt v 34!Vi fick inte gå några föräldra utbildningar pga att det var svininfluensa perioden, allt sånt var stängt under den tiden! Men vet du vad? Man klarar det, det lovar jag :) Självklart är det inte roligt att få barn förtidigt, även om ens barn kanske är friskt så är det en tuff tid att ligga inlagd på neonatal med andra sjuka barn och föräldrar som behöver kämpa.
När mitt vatten gick fick jag läggas in och sattes igång 3 dagar senare, dagen då jag sattes igång var min mamma på ikea och inhandlade det som skulles. När det väl händer finns det alltid folk som ställer upp, vi hade väldigt mkt färdigt. Men spjälsängen stod hos svärfar halvmålad, det fanns ingen lampa till barnrummet, inget skötbord, ingen sköt bädd, inga lakan till barnsängen.
Men detta behöver du inte oroa dig för, allt löser sig :)

2012-10-24 @ 20:57:59
URL: http://mammaniikki.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0