BB-väska

Då jag har lite smått panik att bebisen ska komma för tidigt, (något som jag helt plötsligt fått för mig när jag sett för mycket förlossningsprogram) så har jag börjat fundera på BB-väskan och vad man ska packa ner där och när man ska packa den ?!
 
Här är lite saker som jag kan komma på, men jag skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig och ge tips på saker som jag glömt eller saker som är onödiga :) Och ni ska veta att jag är en människa som alltid packar för mycket och alldels för tidigt, så det förvånar mig att jag inte packat väskan ännu..
 
 
Till Bebisen:
♥ Bodys (hur många? tre?)
♥ Byxor (två?)
♥ Overall
♥ Mössa (Ska man ta både tunnar och tjockare?)
♥ Strumpor
♥ Vantar
♥ Pyjamas
♥ Filt (så man kan bädda ner bebis i bilbarnstolen)
 
Till Mig:
♥ Mjukisbyxor
♥ Linnen/T-shirtar
♥ Amningsbh
♥ Bindor
♥ Underkläder
♥ Nessesär
♥ Amningsinlägg
♥ Mjukt toapapper
♥ Tofflor
 
Till Andreas: (och sånt han får ansvara för)
♥ Ombyte kläder
♥ Nessesär
♥ Snus
♥ Kamera och Videokamera (+laddare)
♥ Plånbok (legitimation, småpengar...)
♥ Bilbarnstolen
♥ Mobil + Laddare
 
Behöver man ta med sig blöjor till bebisen eller får man det ?


Kommentarer
Jessica

BRA lista!

2012-10-31 @ 19:26:01
URL: http://frokenwesstrom.blogspot.com
Liinda

blöjor är olika men packa med. med maja fick vi där. men hört folk som inte fått.

2012-10-31 @ 19:31:09
URL: http://livetmedminaunderbara.blogg.se
Sara

Blöjor måste du ha, men bindor får du! :) Jag hade dock med mig både och, vilket var tur då Melissa hamnade på IVA. Där får man nämligen blöjor men inte bindor ;) Och en tunnare och tjockare mössa kan vara bra, då du kan vilja ha en inomhus första tiden :)

2012-10-31 @ 20:02:37
URL: http://saraah.blogg.se
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Classes har :) Kika där!

Svar: åh vabra, då ska jag kolla där :)
Johanna

2012-10-31 @ 20:08:15
URL: http://idamli.blogg.se
Johanna - Mamma till Ella

Blöjor? Går åt svinmycket. Vi tog med två bodysar och de blev smutsiga direkt men då stannade ju vi i fler dagar än vanligt. Bebisar har racerbajs :)

Svar: Ja det var det jag tänkte, om man får blöjor eller om man måste ta med sig egna.. Ja det är ju svårt å veta ifall man måste stanna där längre.. Koommer sluta med att jag packar ner alldeles för mycket, som vanligt :P
Johanna

2012-10-31 @ 20:16:26
URL: http://johanaj.blogg.se
Niikki

Både tjock och tun mössa. Jag vet inte vad du tänkt lägga ner i din nessesär, men toffs är något jag rekomenderar. Bröst salva kan vara bra att införskaffa. Jag behövde det aldrig med min son men med dottern blödde jag och var svimfärdig eftersom hon låg vid bröstet från hon kom ut och ja nästan ett dygn framöver. Napp tycker jag ni ska ta med, det är underbart att ha något dom tystnar av, jag vet att dom ofta säger att man inte ska använda napp, men på neonatal säger dom tvärtom. Du behöver legitimation med dig. Ta med dig ett antal trosor, jag blödde väldigt mkt och blödde igenom bindorna och fördärvade både trosor och byxor.
Blöjor finns på sjukhuset som ni får ta så många ni vill av under den tiden ni stannar, oftast delas det ut present väskor som även innehåller blöjor, babykrämer, amningsinlägg och annat. Men hört att vissa sjukhus är snåla med dom väskorna.

Svar: bröstsalva hade jag inte ens tänkt på, men det är ju en sak som är bra att ha med sig ifall man behöver det. Är en hel djungel med saker man ska ta med sig, känns bättre att packa för mycket än för lite :)
Johanna

2012-10-31 @ 21:16:17
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Sofia

I sunderbyn måste man ha med blöjor till bebisen, det ingår inte

2012-10-31 @ 21:22:26
Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Så jag förstått det så beror det på var man föder någonstans. När jag födde min son fick jag både bindor och blöjor, något jag inte tänkt tidigare på att ta med mig. Och det där med kläder. Jag gick runt i landstingets "sjukt snygga klänning" till den dagen vi åkte hem och Kevin låg naken i blöja fram tills vi åkte - då han var som mest lugn utan kläder på sig, och krävde hud-mot-hud för att vara lugn istället :)

Men det där märks, packa ner så mycket du känner att du orkar bära med dig istället :)

Kram! :)

2012-10-31 @ 21:56:56
URL: http://familyportrait.blogg.se
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Blöjor till bäbisen får man stå för själv på sunderbyn.. Å du glöm inte hårborste! Jag glömde min när vi fick Wilma .. Inte kul att reda ut kaluffsen (läs världens största tjorv) när man kommer hem från bb .. Lycka till nu med allt :) nu e de ju närmare än nånsin förr !

2012-10-31 @ 22:46:54
URL: http://liniz.blogg.se
Therese

Vår lilla tjej hade på sig pyjamas hela vistelsen, men då låg vi inne på hotellrummet hela tiden då jag inte kunde varken gå eller sitta.. Ta iaf med dig några ombyten, det tar inte mycket plats. Jag tänker att hellre för mycket än för lite. Och sen behöver du en tunnare mössa inne. Har bebisen mycket hår är det blodigt och blött och då blir bebisen extra kall.
Vi fick både bindor och blöjor. Du blöder sjukt mycket mer än du förväntar dig så ta med flertalet mjukisar och trosor, lätt att blöda igenom.

Kan sakna den tiden du är i nu, tjock mage och den STORA förväntan. Hoppas att jag någon gång i framtiden får vara med om det igen!

2012-11-01 @ 08:27:02
URL: http://tisskisset.blogg.se
Mella

SV: jag är beräknad till den 7 januari och du? :)

2012-11-01 @ 10:21:53
URL: http://mellapersson.blogg.se
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Bra svar :) Nu fick även jag en massa tips :D

2012-11-01 @ 11:24:47
URL: http://idamli.blogg.se
Linda - Mamma till Sixten och gravid igen <3

Som sagt får man inga blöjor i Sunderbyn.

Angående bebiskläder så hade vi för lite med oss då dem kan kräkas ganska mycket i början då dem är ovana att äta så ta till, bättre att få ta hem några rena än ha för få. Vi använde mest pyjamasar på BB.

Oparfymerad intimtvål tyckte jag var bland det mest värdefulla som jag hade med, man blöder nå enormt första dygnen och vill tvätta sig ofta. Så öm som man är så vill man ha något skonsamt, sjukhusets tvål var hemsk. Ta några fler byxor och trosor(stora) än man kan tycka sig behöva.

Lypsyl är också bra att ha med.

2012-11-01 @ 20:45:44
URL: http://tolftefebruari.wordpress.com
♥ Camilla - med liten i magen!

Jag önskar att jag hade packat väskan tidigare!!! För när det helt plötsligt blev dags att åka in helt oberäknat så tänkte man inte särskilt klart kan jag lova xD

Tycker du har gjort en bra lista och det enda jag vill lägga till ät ngt att äta och dricka :)

Svar: Ja det förstår jag, känns som att det är en bra ide att ha den så färdig det bara går innan det blir dags.. Jo det där med att ha något att äta har jag också tänkt på men kommer inte på vad man kan ta med sig.
Johanna

2012-11-03 @ 20:08:07
URL: http://klokarebestyr.blogg.se
Ellen

Födde i skellefteå och där ingick blöjorna, men tror inte att det gör det på Sunderbyn.
Våran kille fick ha pyjamas på sig större delen av tiden på BB då det är så enkelt när man ska byta blöja och man är lite tärd ;)
Annars har du fått med det mesta :)

2012-11-04 @ 14:27:25
URL: http://mokoko.blogg.se
♥ Camilla - med liten i famnen!

Ta något enkelt som läsk, smörgås och kanske nån frukt :) Enkelt att fixa och lätt att få i sig. Jag fick inte i mig ngt alls (förutom vatten och nån klunk cola) när värkarna började kännas ordentligt!

Svar: Jo det är smart, för nånting vill man ju ha med sig så att man får lite energi :)
Johanna

2012-11-06 @ 19:19:05
URL: http://klokarebestyr.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0