Ang namn

Jag har fått frågan om vi har bestämt oss för något namn ännu. Vi vet som sagt inte om det är en tjej eller kille som gömmer sig därinne, men vi har i princip bestämt namn. När Andreas var hemma sist så låg i och pratade om mellannamn och kom även fram till mellannamn till båda könen, så ja namnet är klara (så klara dom kan bli) men vi har valt att hålla dom för oss själva fram tills bebisen väljer att titta ut :)
Men det är verkligen en djungel med namn, flicknamn finns det hur många fina som helst medans pojknamn tycker jag är mycket svårare, är faktiskt förvånad över att vi har kommit överens om namn utan ens en disskution, sen om dom är vanliga eller inte bekommer mig inte, utan vi väljer namn som vi gillar.
 
Våra mellannamn som vi har valt kommer från min och Andreas släkt, vi har valt att ta ett mellannamn från min släkt och ett från hans, känns roligare om det har lite betydelse.
 
Vanligaste namnen 2011
1
Alice
985   1
William
1 035
2
Maja
743   2
Lucas
973
3
Elsa
723   3
Oscar
957
3
Julia
723   4
Hugo
863
5
Linnéa
720   5
Elias
837
6
Ella
712   6
Oliver
758
7
Ebba
683   7
Liam
748
8
Molly
675   8
Alexander
740
9
Wilma
657   9
Viktor
731
10
Emma
6411   10
Emil
700


Kommentarer
Erica - Blivande Mamma

Det är svårt det där med namn, men vi är nog också ganska säker på namnet :) men vi får väl se. :) Förresten har du fått veta när föräldrautbildningen är. Jag vet bara att det är i mitten av Nov nån gång :)

2012-10-29 @ 14:09:15
URL: http://iowbwy.blogg.se
Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Ja detta med namn är ju en djungel!!

Vi har också valt ett mellannamn från min släkt och ett från min mans släkt. Mellannamnen har vi i princip klara redan men vi är inte riktigt överens om barnets tilltalsnamn men får avvakta och se vad som känns rätt när bebis kommer och framförallt om det blir flicka eller pojke, men som du skriver så är det lättare med flicknamn. Tycker det verkar som alla tycker det!

2012-10-29 @ 15:40:01
URL: http://sarasrum.blogg.se
Isabelle

Vad kul att det gått så smidigt! Vi är tyvärr inte överens, även om vi vet att det är en tjej så delas åsikterna. Vi har iaf ett namn nu. Vi vill ha 3 st med till BB, så bestämmer vi oss när vi ser henne! :) Men andranamn kör vi på släktnamn också! Men håller med dig! Det är verkligen en djungel! Finns ju hur mycket fint somhelst! :)

2012-10-29 @ 18:45:06
URL: http://mammaspyre.blogg.se
Anneli

Jag för min del tycker det är mkt lättare komma på pojknamn men då jag vet att det är en tjej vi ska få så får vi försöka komma fram till ett som vi båda tycker är bra... inte lätt!

Svar: Namn är verkligen en hel djungel, men pojknamn tycker jag har varit supersvårt.. Hoppas ni hittar ett namn som ni båda gillar :)
Johanna

2012-10-29 @ 21:41:52
URL: http://vardagssaker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0