Tanken slog mig

Då var det fredag och Lilly är nu lite mer än ett dygn gammal. Natten och dagen har flytit på bra, jag har vilat endel då snittet gör att det känns att man lever. Då Lilly är så liten så sondmatas hon, vilket gör att jag inte kan amma och pumpar då istället, vilket inte var sådära superskönt, känns konstigt att sitta här och vara förälder helt plötsligt och pumpa bröstmjölk. Ja hela situationen är väldigt omtumlande och tidigare idag när jag satt och höll Lilly så slog tanken mig, jag är mamma nu. Det tog nästan ett dygn att förstå, men den där lilla människan är min dotter, vår dotter. Det är hon som legat därinne i min mage.



Kommentarer
Niikki

Jag förstår dig fullständigt hur det känns. Allt blir ju så himla lustigt när man har blivit mamma under dom omständigheterna. Ligger hon i kuvös eller behöver hon bara värme bädd?

2012-11-16 @ 21:30:24
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Josephine

Förstår att det måste vara svårt att ta in när allt gått så fort! Men ni kommer ha tid att vänja er! Stort grattis igen! :)

2012-11-16 @ 23:31:31
URL: http://Mammajosephine.blogg.se
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Vilken känsla, hoppas nu allt går bra där borta och att ni får fara hem snart! Längtar att få se lilla lilly :)

2012-11-17 @ 11:33:40
URL: http://idamli.blogg.se
EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

Stort Grattis till lilla lilla Lilly!
Vet hur det känns att bli akutsnittad och få en pyttebebis. Min son kom 6v för tidigt och var tillväxthämmad (1715g) blev två veckor på sjukhus för oss men sen blev vi utskrivna och fick "hemsjukvård". Tillbringade mycket tid i "pumprummet"

Kram

2012-11-17 @ 18:46:52
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Klokare bestyr | Med liten i famnen! ♥

Men herregud vad jag har missat! Grattis måste jag ju säga först och främst :D Lite chockad eftersom jag själv också fick för tidigt! Var inte vi beräknade dagarna efter varandra? 20 och 21 december?

Hunnit läsa lite snabbt i nyare inlägg och det verkar ju som att allt gått bra iaf =) Jag tyckte också att det va skumt att pumpa i början men nu har ju min plutt blivit av med sonden så har ammat fritt i drygt 1,5-2 veckor nu :) Men visst var det konstigt att helt plötsligt bli förälder bara sådär!? För mig var det jättejobbigt första veckan att "förlora" magen och i stället skapa en relation till en mycket omogen bebis. Tack och lov så släppte det och jag är nu tokförälskad i min lilla son ^^,

Blev så paff när jag såg att hon kommit så hann inte se om du skrivit om förlossningen ännu?

Önskar er en massa lycka till<3

2012-11-22 @ 22:21:05
URL: http://klokarebestyr.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0