Sexig under graviditeten

När jag sitter och läser om dom olika graviditetsveckorna och vad som händer med mamman och bebisen så kan jag inte låta bli att skratta för mig själv.. "du kan nu känna att sexlusten kommer tillbaka, du kan nu känns dig extra sexig.." är det en man som skrivit detta eller är det bara jag det är fel på?
 
Jag har svårt att förstå hur jag ska kunna känna mig sexig när jag vaggar fram och väger tresiffrigt, (jajjomen, efter en viktuppgång på sådära åt helvete för mycket så väger jag tresiffrigt), halsbrännan infinner sig direkt jag lägger mig ner och jag kan knappt flytta mina ben i soffan för jag har så mycket foglossningar.. Att ta på mig sexiga underkläder känns mer som ett skämt än något sexigt då jag inte ens skulle se dom för att magen är ivägen, men kanske är det bara jag.
 
Kan känna att det är rätt så avtändande att ha någon som sparkar en i revbenen och ger en sammandragningar, men som sagt, detta är kanske bara jag?! Ni som känner att eran graviditet är toppen av sexlivet, berätta hur ni gör, jag lyssnar mer än gärna..


Kommentarer
Thess

Underbart att du är brutalt ärlig på din blogg. :) Jag undrar samma sak, hur sexig känner man sig när man ligger med huvudet i toaletten och spyr?

2012-11-13 @ 18:03:26
URL: http://familjenfinis.blogg.se
Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

HAHAHA! Jag har också tänkt nästan exakt samma tanke. Helt sjukt hur vissa (om det nu är sant) kan känna sig sexiga vid denna tidpunkt av graviditeten. Okej om man kanske känner sig mer sexig i BÖRJAN av graviditeten när massa konstiga hormoner sprutar runt i kroppen och innan man blivit aptjock att man inte ens ser fötterna. Men NU?! Nej det måste - som du säger, vara en man eller en kvinna som aldrig varit gravid - som skrivit detta!

KRAM!

2012-11-13 @ 18:05:37
URL: http://familyportrait.blogg.se
Beatrice - Tobehu

Haha! Jag känner precis likadant! Det där är ju helt sjukt! Jag skulle aldrig känna mig sexig i nuläget, jag håller med dig helt och hållet. Känns ju som att någon som aldrig varit gravid har skrivit det! :P

2012-11-13 @ 18:20:31
URL: http://tobehu.blogspot.se/
Tessan

Haha, jag har också undrat vem som skrivit det där egentligen :P Sexig är det sista jag känner mig!

2012-11-13 @ 19:22:16
URL: http://www.mhiloy.blogspot.com
Riccie

Haha fnissar lite när ja läser alla kommentarer över och börjar tänka att det snarare är mig det är fel på! Jag är helt galet sexuellt frustrerad!! Kanske inte ser mig som "sexig" men det gör ja nog inte vanligtvis heller, men oj va ja skulle ge för att få ligga lite! Haha
Kanske är detta för att jag inte har möjligheten (inte lika nära tills hands i alla fall..!) som gör det extra åtråvärt och ni har karln där redo om det skulle krisa!?
Jag mår piss dagarna igenom men inte minskar sexlusten för de! Haha så nej tjejer de e nog inget fel på er, snarare på mig ;D

2012-11-13 @ 21:54:31
URL: http://knoddensmamma.blogg.se
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Haha, det där var ett härligt inlägg ;) Kanske jag skulle skriva ner mina erfarenheter.. men då skulle väl ingen tro mig? :P haha!

2012-11-14 @ 08:33:31
URL: http://idamli.blogg.se
Anna kåååååååååå

Måste ju vara en man som skrivit de fattar du väl? ;)

2012-11-14 @ 10:31:27
Erica - Blivande mamma

Nä sexig är nog det sista man känner sig..

2012-11-14 @ 11:10:36
URL: http://iowbwy.blogg.se
Malin gravid i v 38

Vet precis vad du menar! Känner exakt som du. Vi har tvingat oss till sex 2gånger de senaste 2-2,5 månaderna . Bara för att liksom. Men gav upp det, eller tänkandet på det före någon vecka sedan. Blir bara fel, inte att man inte känner för det. Men bebisen rör sig HELA tiden när man ligger ner. Är otympligt, känner sig osexig, tjock osmidig, man har halsbränna när man ligger ner osv. Nej vi sexstreikar..

2012-11-14 @ 18:59:49
URL: http://minusa.blogg.se
Anonym

Jag kände mig faktiskt sexigare under graviditeten, sexlivet överlag var extremt bra under hela min graviditet, vi fick till det 1-3 gånger om dagen. Så jag måste säga att jag inte förstår er alls, men alla är vi ju olika

Svar: Ja tänkt vad olika alla är :)
Johanna

2012-11-14 @ 19:34:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0