Bm besök

Då var snart den här dagen slut, tack för det!
Fick lite reaktioner på att det skiljde så mycket mellan sista mensen och ultraljudet. Och som sagt, enligt min sista mens är bebisen beräknad 30Novmeber och enligt rutinultraljudet i vecka 18 så är den beräknad 20 December. Vi går också efter datumet vi fick på ultraljudet då det är mer pålitligt, men självklart har man i tankarna att enligt sista mens är det bara 25 dagar kvar.
 
 
Var som sagt till Barnmorskan idag, allt såg väl bra ut. Dock hade magen bara växt från 28 till 29, vilket jag tycker låter väldigt lite. Men enligt Bm så var det ingen fara.. Järnvärdet hade gått upp och blivit ännu bättre, nog för att det aldrig varit dåligt, annars var allting som vanligt. Fick även veta tiderna för föräldrautbildningen idag, vilket jag kan tycka var på tiden då vi faktiskt befinner oss i vecka 34 nu och utbildningen börjar inte förrens på drygt två veckor om jag inte minns helt fel. Bebisen låg även neråt med huvudet, men var inte fixerad ännu. Dock trodde bm att den inte kommer att vända sig utan att den kommer fixera sig när som helst, men dom har ju haft fel förr så vi får väl se.
 
Magen 29
Järvärde 133
Blodtryck 120/78 (har faktiskt gått up endel då jag i början låg på 110/70)
Hjärtljud 152 (som vanligt)
 
 


Kommentarer
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Tror de bor en liten tjej i din mage minsann :)

2012-11-05 @ 21:38:17
URL: http://liniz.blogg.se
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Har du alltid haft "höga" Hjärtljud? Typ kring 150 å högre eller?

2012-11-06 @ 21:31:56
URL: http://liniz.blogg.se
Jessica

Skönt att allt såg bra ut :)

2012-11-06 @ 22:41:28
URL: http://frokenwesstrom.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0