Trädgårdsdrömmar

En av mina stora drömmar har alltid varit att ha en stor trädgård full av väldoftande blommor, färger och massa grönt. Nu kan jag tyvärr inte ha en stor trädgård då vi har lite för liten tomt och bor på helt fel ställe i Sverige, hade jag bott neråt i landet där sommaren börjar mycket tidigare så hade jag haft ännu mera blommor.

Många säger hela tiden "desto mindre du har, desto mindre jobb. Ha inte så mycket blommor och sånt, det blir bara en massa jobb". Men hallå?! Om det är mitt intresse att ha det, så måste jag väl ändå få ha det? Ska jag säga samma sak om deras intressen? Och sen är det faktiskt ingen annans problem, det är mitt och till en viss del Andreas bekymmer hur mycket eller lite blommor och dylikt vi har.

Det inte mycket som är så avkopplande som en fontän som låter, vindspel som spelar och en massa vackra och väldoftande blommor. Det är verkligen harmoni för själen och dessutom superkul att syssla med. När jag kommer hem till människor som inte har en blomma utomhus på sommaren känns det kalt och tråkigt. Det är helt klart upp till dom, men någon liten blomma kan man ju ha, det är ju faktiskt sommar :)



Kommentarer
Daniella Book

Jättefin blogg! Allt bra?:D

2012-05-18 @ 13:49:38
URL: http://daniellabooks.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0