Att dom bara ljög

När jag blev gravid var jag helt säker på att alla människor runt omkring mig som någon gång varit gravida bara har stått och ljugit för mig, för det enda jag har hört är hur mysigt och underbart det är. Jag kan väl meddela att efter dryga femton veckor (nånstans mellan 14-17 är vi) så kan jag inte påstå att jag njuter särskilt mycket ännu, jag har mått illa från dag ett i princip och haft mensvärk. Allting som är i matväg har luktat skit och oftast smakat skit, förutom grönsaker, frukt och yoghurt. Jag har heller inte fått behålla min mat många gånger och i princip samma sekund som jag kommit ut ur duschen så har håret varit flottigt. Listan kan göras lång, men jag vet att det kommer bli bättre :)
 
Självklart finns det possitiva saker också, förutom den självklarthet att vi får en bebis. Mina naglar har blivit hållbara och jag jag äter mycket frukt :) Mitt humör däremot har inte alls blivit så hemskt som jag hade förväntat mig, jag förvarnade Andreas innan jag blev gravid att jag kommer att bli ett monster och han lovade att stå ut med det. Men det blev jag inte, självklart tryter mitt humör, men oftast kan jag tygla det. I och för sig så hade jag inte kunnat jobbat med kunder hela dagarna om jag inte hade kunnat tygla det, då hade jag bett hälften fara och flyga.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0