En dag kvar

Tisdag och imorgon gäller det, då är det dags för ultraljud :) Nu ska jag ringa och se om jag får tag i någon läkare så att dom får titta på min rygg..
 
Nu var det egentligen något annat jag hade tänkt ta upp här i bloggen och det var mina rabarber. Jag (läs vi) har en massa rabarber och jag funderar vad jag ska göra med dom, antingen koka saft eller göra kräm. Men jag har aldrig gjort något utav det och det kändes som att det var svårare att göra kräm än saft.
Har ni något tips ?


Kommentarer
Kajsa

Tror de är lättare att göra en god kräm än en god saft. Niclas brukar göra kräm, själv har jag aldrig gjort det, å den blev god, kikade lite i en kokbok å utgick från det men tog som alltid mera socker å den blev bra. Plus att det blir mera disk å tjafs av saftkok tror jag...

2012-07-17 @ 09:40:03
Ida

Kräm är världens lättaste att göra - bara skala & hacka rabarbern & koka upp med socker, vaniljsocker & vatten. Häll ner lite potatismjöl utrört i vatten & det är klart. Brukar låta min svalna & sedan blanda ner frysta hallon, världens bästa sommarfika!

2012-07-17 @ 19:23:07
URL: http://msbree.blogg.se/
Ida

Det är så lätt att göra kräm! Bara skala rabarbern & hacka den i små bitar. Koka upp med socker, vatten & lite vaniljsocker om du känner för det. Rör ner lite potatismjöl som du blandat ut med vatten & det är klart. Jag brukar låta min kräm svalna & sedan blanda ner frysta hallon, världens bästa sommarfika!

2012-07-17 @ 19:25:36
URL: http://msbree.blogg.se/
Angelica

Brukar göra kräm när jag är hemma å hälsar på, tar typ 10 minuter :) Bara skala å dela rabarberna, häll i dom å vatten i en kastrull koka en stund i med socker å potatismjöl, KLART! Superenkelt, supergott :)

2012-07-17 @ 20:41:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0