Då var det klart

Nu är det spikat och bestämt, jag Johanna Stenvall har ännu en gång satt mig vid skolbänken. Dock har jag ingen lektion förrens på fredag, då börjar jag dagen med tre och en halv timma matte B.

Kurserna jag kommer läsa är:
Matte B
Företagsekonomi A & B
Finansiering & Kalkylering
Organisation & Ledarskap
Affärsjuridik
Allt detta kommer jag att läsa nu i vår, så jag har det jag gör.

Visst låter det roligt och spännande?
Kanske inte, eller jo faktiskt lite. Det är bra saker att ha i ryggsäcken, speciellt om man har stooora framtidsplaner ;) Jag bestämde mig redan i höstas att göra allt i min makt för att komma bort från vikarierlivet som jag levt alldeles för många år. Jag är så less att bli hunsad hit och dit och aldrig få uppskattning för att man stället upp och jobbar hela tiden. Sen hör även till saken att jag inte trivs särsklit bra att jobba inom äldreomsorgen och fast jobb inom psykiatri får jag inte med min simpla undersköterska-utbildning.
Men förhoppningsvis så kan jag läsa vidare till hösten och då bli skötare, men det är länge kvar tills dess och kanske har jag kommit på något annat jag vill bli.
Hur som helst, det är aldrig dåligt att ha många utbilningar i ryggsäcken, stackars alla där ute som inte ens gick ut gymnasiet, tänk om dom visste vad dom gjorde för misstag.. Nä, dom som är outbildade och arbetslösa borde verkligen tänka över sin situation och kanske plugga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0