Så du levde på Mona Lisas tid ?!

Idag har det varit fullt upp, som vanligt med andra ord. Det har en tendens till att alltid vara hundra saker som ska göras, gärna på samma gång. Bilen är iallafall fixad efter lite krångel med andra saker, skolan har jag varit på, pälsvård på Baltazar har jag hunnit med, träffat Malin, hälsa på mamma som jag inte varit till något i år har jag hunnit bara som snabbast, plugga företagsekonomi och varit arg på debet och kredit, nu återstår bara resten.

Idag när jag var hos mamma satt jag och pratade med mina två yngsta systrar 8 & 10år, vi pratade om personnummer och varför man behövde kunna det utan till. Och jag säger, mitt är 1989för jag är född det året och du är född 2003, då frågar lilla lillasyster
"-så du levde på Mona Lisas tid?!"
Jag: Hmpf, nja riktigt så gammal är jag inte.
"-Men på Vikingarnas tid då?"
Underbart med barn ibland, dom påmminer iallafall en då och då att man börjar bli äldre.

Här är dom skyldiga



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0