När jag blir stor..

Hur ska man veta vad man vill bli när man blir stor?! Jag är egentligen redan stor, både till ålder och kroppsbyggnad . Med mina snart 23år och 174cm så står jag här och vet inte fortfarande vad jag vill bli när jag blir stor. Jag har provat massor, jag har jobbat som undersköterska, servitris, skötare, på frasses, bensinmack, nattklubbar, polarbröd och överallt. Jag har gått ut gymnasiet, pluggat efteråt till undersköterska och nu sitter jag vid skolbänken igen och pluggar något helt annat, en massa företagskurser och ska försöka lära mig bokföra, kalkylera och faktiskt kunna driva ett företag. Eller det är väl tanken att jag ska kunna göra det iallafall, att jag klarar det betvivlar jag i nuläget.

Hur som helst, hur ska man egentligen veta vad man vill bli?
Det är så mycket jag vill bli, många saker jag vill jobba med. För jag och säkert många flera vill ju egentligen ha ett jobb där man tjänar så mycket som möjligt och jobbar så lite som möjligt och självklart trivs med det.

Hur kan det vara så lätt för endel, dom vet direkt vad dom vill bli medans andra nöjer sig med ett skitjobb där dom tjänar dåligt och inte alls trivs på jobbet, det är som att dom är nöjd, följer strömmen.. Medans sånna som mig inte har någon som helst aning om vad dom ska bli när dom faktiskt blir stor..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0