Helt otroligt!

Nu har barnen åkt till mormor, jag hade inget altenativ än att skjutsa dom dit då den äldsta skrek rakt ut "JAG SKA TILL MORMOR OCH SOVA DÄR", men hunden deras är kvar här. Går faktiskt mycket bättre att gå med Baltazar i koppel om lilla Knut följer med, vet faktiskt inte varför, men det är skönt iallafall. Baltazar gick halva promenaden utan att dra, ni som aldrig gått med honom i koppel förstår nog inte vilken bedrift det är, men det är helt fantastiskt!

Har även pratat med en tjej som nog ska försöka hjälpa mig lite med Baltazar, försöka få han lite bättre i koppel och komma på inkallning, nu kommer han när han själv känner för det, vilket inte är allt för ofta. Tror han ärvt mitt tjuriga humör.



Kommentarer
Gun-Marie Israelsson

Hej svejs. Min lilla Fippen drar också i kopplet. Ett bra tips är att sätta på halsband och koppel, lägg därefter kopplet en bit efter ryggen på hunden, därefter ner under magen och upp igen där du rundar kopplet. På så vis har du hållhake på hunden under magen också.Han är inte lika stark då. Men du måste ju ha ett rätt långt koppel.Hälsningar Gun-Marie.

2012-04-10 @ 22:28:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0