Psalm 21

Då var det kväll ännu en gång.. Idag efter jobbet städade jag förrådet, tre timmar tog det, alltså förstå, tre timmar. Lagomt less och trött när jag väl kom in, mn nu är det gjort iallafall..

Nu hade jag tänkt lägga mig och se filmen Psalm 21.
Någon som sett den?
jag tror den är dålig, men jag måste väl ge den en chans..


"Psalm 21 handlar om den unge, lysande Stockholmsprästen Henrik Horneus, djupt älskad och älskad av sin tillgivna församling, som under de senaste två veckorna har plågats av alltmer skrämmande mardrömmar om sin döda mamma.
En dag får han bud från rättsläkaren uppe i Borgvattnet att hans far, präst även han, under oförklarade omständigheter har drunknat.

Henrik åker genom Norrlands mörka skogar upp till det ensliga Borgvattnet för att undersöka faderns dödsfall - då dörren till den andra sidan öppnas.

Skuggor från det förflutna närmar sig. Med ett specifikt syfte. Hämnd.
"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0