Kalorier

Jag började räkna kalorier för någon dag sedan, mest bara för att hur mycke man egentligen åt och vad som egentligen hade mest kalorier. Och jag måste säga att jag förstår om människor där ute får ätstörningar, speciellt efter att ha börjat med att räkna kalorier för man kollar på allt man hittar hur mycke det innehåller och man räknar och räknar. Det kan jämföras lite med när man är och shoppar, säg att du har 1000kr och du hittar en massa saker du vill ha, men då måste du ju prioritera. Samma när det handlar om att räkna kalorier, man prioriterar vad man ska äta hela tiden.

Har skaffat en app till min iphone som håller reda på hur mycke kaloerier jag äter och hur mycket jag ska äta per dag om jag vill gå ner 1kg i veckan, rätt så intressant faktiskt.



Men i helgen ska jag äta godis, det är jag värd och en gång i veckan får jag äta vad jag vill.. Först tänkte jag äta godis ikväll för att det är fredag, men då ville inte Andreas ha det och jag kan inte vara sämre än honom så jag köpte inget godis.


Kommentarer
sandra wennberg

fin blogg ! :D

kan inte du länka mig i ett inlägg ?

2011-03-04 @ 20:37:50
URL: http://sandraviolawennberg.blogg.se/
En helt vanlig Isabell

Vad heter det där programmet? :-)

2011-03-07 @ 11:33:36
URL: http://bellybus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0