Tips på nånstans att åka utomlands ?!

Jag och Andreas har tänkt åka utomlands till hösten i två veckor.
Så jag tänkte fråga om ni har några tips på bra ställen att åka till?!


Vi vill gärna åka nånstans där man kan se mycket, vi är inte ute efter att festa, sola och bada utan att se lite av världen.. Jag har inget emot att sola och bada, men att åka till ett annat land för att festa står jag gärna över.. Vi skulle så gärna vilja åka till New York, känna pulsen, storstadslivet. Men det är lite väl dyrt känns det som, tyvärr, men nångång ska vi ta oss dit också :)


Det känns riktigt bra att fara två veckor, för man vet aldrig när vi tar oss iväg nästa gång med tanke på att vi söker hus just nu.. Så nästa år kommer vi inte ha tid eller intresse att åka utomlands då vi mest troligt har flyttat och kommer lägga pengarna på huset. Och sen i framtiden ska vi även ha barn och då är det några år innan vi åker utomlands. Det känns som en bra tidpunkt att åka i september för då har vi varit utomlands innan vi börjar med alla "vuxna saker", för utomlands vill jag verkligen innan jag skaffar hus, barn (kombi och hund har vi ju redan).


För vi är ju alla olika, jag vill göra lite saker innan jag startar mitt vuxenliv på riktigt, se sverige har vi gjort, nu vill jag åka utomlands och sen är jag redo för ett hus. Nångång ska jag fortsätta plugga också, men jag måste bara komma på till vad så tills vidare jobbar jag.


Jag har många bekanta som inte vill åka utomlands eller göra en massa saker innan dom skaffar villa, vovve, kombi och barn. Men som sagt så är vi alla olika och jag vill (läs vi) göra lite saker först. Jag vill heller inte vara lastgammal när jag skaffar hus och barn, jag vill vara en ung mamma (innan jag blir 25 iaf)..


Kommentarer
Johanna - Mamma till EllaHjärtat

London! Hur fint som helst och massor med sevärdheter!

2011-07-25 @ 22:09:43
URL: http://johanaj.blogg.se/
Lina

Utan tvekan - Barcelona! :)

2011-07-27 @ 19:58:21
URL: http://thebestisyettocome.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0