Älskade Baltazar

Jag har fått många frågor om Baltazar,
vad han är för ras och hur gammal han är..

Han är tre och ett halvt år, jag tog honom när han var 12veckor gammal..
(på bilden är han 13 veckor gammal)


Han är en blandras, exakta procenten minns jag inte, men på ett ungefär 25% Border collie och 75% Bearded collie. Han har inte den där långa pälsen som en rikigt bearded collie har, vilket jag är väldigt tacksam över i och med att hans päls är nog mycket jobb iallafall...
(som ni ser så har han inte riktigt den där fulla längden på pälsen som en riktigt beardis)


Ska man köpa en hund som honom så måste man verkligen tänka efter mer än en gång,
det är en hund som kräver mycket arbete, både när det gäller päls, motion och tankverksamhet..

Det är en vallhund, vilket innebär att springa en vecka i sträck är inga problem alls, så tro inte att han är nöjd bara för att han fått springa en hel dag, det är också viktigt att han får använda hjärnan för att verkligen bli trött..

Vill ni läsa mer om rasen kan ni göra det HÄR !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0