Bara en fråga

Igår var vi upp på graven och tände ljus, skottade snö till förbannelse och när jag stod där och skottade så min mormor skulle ta sig fram till graven när hon ska dit slog tanken mig. Varför kan dom inte skotta upp på kyrkogården?! Dom behöver inte skotta ofta, men bara nångång så det inte blir en halvmeter med snö, för dom gamla tar sig inte till gravarna när det är såhära mycke snö.

Min mormor exempelvis, hon är 81år gammal och orkar inte skotta en halvmeter med snö, heller inte plumsa i djupsnö. Ska det inte gå att skotta så att man tar sig fram?! Vi betalar ju ändå skatt till kyrkan så varför inte?! Jag tycker det är fruktansvärt hemskt att gamla människor inte tar sig till gravarna för att tända ljus, det betyder så mycket för många av dom.


Kommentarer
Anonym

Håller fullkomligt med

2011-01-08 @ 21:02:03
J

Håller också med. det är fruktansvärt att man får skotta fram själv för att vara vid en gravsten i några minuter.

2011-01-09 @ 04:35:04
Sara

Skottar dem inte ens gångar mellan alla raderna av gravstenar? det gör dem nämligen här i piteå. vi behöver "bara" skotta typ en meter fram till själva gravstenen?

2011-01-09 @ 10:33:20
URL: http://saraah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0