Äntligen

Äntligen hemma, äntligen vila och äntligen slut på frysa..
Imorse när jag gick till jobbet täntke jag att jag skulle dö, faktiskt! När jag kom på jobbet var det minus 37 och jag tänkte att nu går jorden under, men det gjorde den inte och kylan höll sig kvar..
Som tur var så fick jag skjuts av Ulrica hem så jag inte behövde frysa ihjäl och dö påvägen hem.
Nu är jag trött, nått så fruktansvärt och så fruktansvärt hungrig.

Såhär snygg var jag när jag gick till jobbet imorse.

Jag hade på mig, två par sockar, ett par tjocksockar och Andreas skor för att jag kunde inte ha mina egna för att fötterna rymdes inte med alla sockarna, långkalrsonger och två par byxor + täckbyxor. Linne, tröja, huvtröja och jacka. Två halsdukar och två mössar..
Ändå var jag nära döden, helt otroligt att jag inte frös ihjäl och ännu mer otroligt att det inte kom en isbjörn och åt upp mig, ja för snart kommer isbjörnarna och pingvinerna att flytta till skitälvsbyn för att det är kallt, så jävla kallt..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0