Recept ; Dumlekakor

Iallafall så har just sväfar varit förbi en sväng och jag har just bakat klart min dumlekakor, dom är så fruktansvärt goda så dom är egentligen farliga!



Det här receptet är fruktansvärt lätt och det klarar i princip vem som helst att göra:)


200 g matfett
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
12 st Dumlekolor
1 ask Noblesse (rosa)
folieformar

1. Blanda fett, mjöl, socker och bakpulver. Låt degen stå kallt i 30 min.
2. Dela degen i 24 bitar och rulla till bollar. Tryck ner en halv kola i varje. Lägg i form.
3. Grädda mitt i ugnen, 200 grader i c:a 10 minuter.
4. Ta ut kakorna och lägg på en bit Noblesse på varje så att chokladen smälter.
5. Ställ sedan kakorna i kylen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0