Julpynt

Ja då var det måndagkväll, jag ligger i soffan med telefonen och andreas spelar ett spel som han köpte idag i luleå. Jo som sagt så var vi till luleå idag och köpte julklappar, köpte även några saker hem, en ljusslinga till bron, en väggdekal till hyllan som ni får se senare också köpte jag lite nytt julpynt för snart är det dags.. Japp! Jag börjar alltid julpynta tidigt, varje år och vad ni tycker om de är upp till er, men direkt när julafton har varit tar jag bort julpyntet för då julen förbi och jag vill inte se julpynt.

Men bara för skojs skull, så undrar jag när ni börjar julpynta? De är faktiskt november nästa vecka ;)


Kommentarer
S

Jag tycker att längtan till julen är en del av allt mys och väntar alltid med pyntandet till dagen/kvällen innan första advent! Men tycker att det är kul att kolla i andras pyntade fönster även om det är långt innan advent :)

2010-10-26 @ 16:41:14
Sara

första helgen innan första advent. alltså fredagen innan söndagen första advent är ;) är väldigt noga och får inte lyssna på julmusik förrän då heller. Dock har jag blivit lite "bättre" eller "sämre" beroende på vem man frågar. henke älskar julmust och pepparkakor, så har faktiskt smakat julmust, förut drack jag inte det heller förrän första advent ;)

2010-10-26 @ 17:30:00
URL: http://saraah.blogg.se/
Sofia

jag julpyntar i början av november, efter halloween :)

2010-10-26 @ 20:10:33
Johanna ♥

Jag pyntar alltid första advent! Jag kan göra iordning allt dagen innan men tänder aldrig innan första advent : ) Jag håller på mina traditioner! : )

2010-10-26 @ 20:38:49
URL: http://johanaj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0